Pod maską Mitsubishi Concept-RA znajduje się niskoemisyjny cztero cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra i mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 420 Nm. System MIVEC zastosowany w tej jednostce napędowej przełącza profile wałka rozrządu zaworów dolotowych dla niskich i średnich obrotów. Wyposażony jest w zasobnikowy system bezpośredniego wtrysku paliwa i wtryskiwacze piezoelektryczne, co pozwala na stosowanie niższego stopnia sprężania. Z turbosprężarką o zmiennej geometrii dyfuzora i łopatek VD/VG zapewniającą optymalną charakterystykę doładowania w dowolnym momencie, ta czysta jednostka wysokoprężna dostarcza moc 150 kW (204 KM) i maksymalny moment obrotowy 420 Nm (42,8 kGm). Aby spełnić wymagania norm emisji obowiązujących w USA (standard Tier 2 Bin 5), silnik otrzymał nowy system katalityczny, obejmujący katalizatory DOC (katalizator utleniający dla silników Diesla) i NTC (do pochłaniania tlenków azotu NOx) oraz filtr cząstek stałych (DPF).

Napęd przekazywany jest na cztery koła za pomocą skrzyni biegów Twin Cluch SST, która pochodzi z modelu Lancer Evolution. Koncept wyposażony jest w system kontroli dynamiki pojazdu S-AWC.

System S-AWC powstał przez dodanie aktywnego układu kierowniczego i aktywnej regulacji zawieszenia do systemów ACD, AYC, ABS i ASC. W integralny sposób łączy wszystkie wymienione systemy celem realizacji zaawansowanego sterowania momentem obrotowym i hamowaniem każdego koła, poprawiając w ten sposób trakcję, dynamikę przy pokonywaniu zakrętów i stabilność pojazdu.

Celem modelu Lancer Ralliart jest wzmocnienie sportowej tożsamości rodziny Lancer przez wprowadzenie agresywnej stylistyki i osiągów wypełniających lukę pomiędzy modelami Lancer i Lancer Evolution. Napędzany jest on nowym 2-litrowym silnikiem DOHC MIVEC z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowywującego, który dostarcza moc maksymalną 240 KM. Silnik współpracuje ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Mitsubishi Twin Clutch SST

Stały napęd na cztery koła wyposażony jest w aktywny centralny mechanizm różnicowy Mitsubishi (ACD). W skład zespołu wchodzi centralny mechanizm różnicowy z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym, który w zależności od warunków jazdy kieruje moment napędowy na przednią/tylną oś, uzyskując optymalną równowagę pomiędzy reakcją układu kierowniczego a charakterystyką przyczepności.

Lancer Ralliart wyróżnia się bardziej agresywną stylistyką obejmującą zastrzeżony wzór przedniego zderzaka, tylny spojler, podwójne tłumiki i wlot powietrza w masce z lekkiego stopu aluminium, odprowadzający gorące powietrze z komory silnika.

Zobacz najgorętsze premiery NAIAS Detroit 2008!