Dodge Caliber, wprowadzony do sprzedaży w ubiegłym roku przedstawiciel segmentu C, był pierwszym modelem tej marki na europejskim rynku, nie licząc sprowadzanych nieoficjalnie modeli Viper czy np. Ram. W tym gama Dodge'a powiększy się o większy nieco model Avenger (segment D) oraz średnich rozmiarów SUV-a Nitro.

Dzięki tym nowościom udział Chrysler Group (Chrysler, Jeep, Dodge) w rynku europejskim ma w 2009 roku wynieść 1,4%, ponad dwukrotnie więcej niż w roku 2005. W ciągu najbliższych dwóch, trzech lat samochody marki Dodge będą stanowić ok. 30% sprzedaży Chrysler Group poza kontynentem amerykańskim. W ubiegłym roku w USA Dodge był piątą największą marką, z ok. 6-procentowym udziałem w rynku. Globalna sprzedaż marki wyniosła 1,3 mln aut, z czego tylko nieco ponad 30 tys. poza Ameryką.

W Europie marka Dodge jest najbardziej popularna w Wlk. Brytanii (2.600 sprzedanych egzemplarzy modelu Caliber od lipca 2006 do lutego 2007). Następnymi pod względem wielkości są rynki francuski oraz niemiecki.

Największe nadzieje co do przyszłości Amerykanie wiążą z modelem Dodge Avenger. W Europie będzie on oferowany z trzema silnikami - dwoma benzynowymi 2,0 oraz 2,4 i jednym wysokoprężnym 2,0 pochodzącym od Volkswagena. I to właśnie na tę trzecią jednostkę najbardziej liczą włodarze firmy, oczekuje się, że w tej wersji sprzedanych będzie aż 70% wszystkich egzemplarzy. W zależności od jednostki silnikowej dostępne będą 5- i 6-biegowe manualne skrzynie biegów oraz jedna automatyczna (tylko w wersji 2,4). Ponieważ w Europie spore znaczenie przywiązuje się do bezpieczeństwa, lista wyposażenia w tym zakresie ma być dość długa i zawierać m.in. systemy ABS, ESP, BA, TSC, monitorowania ciśnienia w oponach, do sześciu poduszek powietrznych oraz alarm. Avenger czeka jeszcze na przeprowadzenie testów zderzeniowych, jednak według władz auto uzyska co najmniej wynik czterogwiazdkowy.

Z kolei Dodge Nitro  dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych - benzynowej 3,7 V6 205KM i turbodieslu 2,8 177KM oraz z manualną i automatyczną skrzynią biegów. Oczywiście nie zabraknie także i napędu na wszystkie koła.