Pierwsza generacja Cadillaca CTS, którego debiut odbył się w 2002 roku, miała za zadanie zmienić podejście klientów do marki z amerykańskimi tradycjami. Nowy model przeznaczony na rok 2008 jest kontynuatorem tej idei. Potencjalnym klientom oferuje on ulepszone silniki, nowocześniejsze skrzynie biegów, sportowo zestrojone zawieszenie, a także ręcznie wykonane wnętrze.

Zacznijmy jednak od tego, co widać z zewnątrz. Nowy CTS ma bardziej atletyczną budowę, nawiązującą trochę do samochodów coupe, która odzwierciedla połączenie dwóch przeciwstawnych charakterów: sportu i luksusu. Przetłoczenia na błotnikach podkreślają szeroki rozstaw kół oraz wzmocnione podwozie przystosowane do dynamicznej jazdy w iście europejskim stylu. Poza tym konstruktorzy popracowali nad wzmocnieniem całej struktury nadwozia oraz jej sztywności, co poprawiło wyniki w testach zderzeniowych oraz zmniejszyło poziom hałasu i wibracji we wnętrzu. Ponadto w modelach CTS 2008 przeznaczonych na rynek europejski i japoński przewidziano system ochrony pieszych użytkowników dróg. W momencie kiedy system wykryje uderzenie w pieszego przednim zderzakiem, uruchamia ładunki pirotechniczne powodujące podniesienie pokrywy komory silnikowej. W sposób skuteczny ogranicza to ryzyko urazów. Technologia działa w zakresach prędkości od 27 do 45 km/h.

Na dobry początek nowy Cadillac CTS będzie oferowany z dwoma jednostkami benzynowymi. W podstawowej wersji CTS będzie oferowany z silnikiem V6 o pojemności 2,8 litra (211KM). Dysponuje on momentem obrotowym 246 Nm przy 3.600 obr./min. Druga i zarazem najmocniejsza jednostka napędowa to również silnik V6, tym razem o pojemności 3,6 litra. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi osiąga on moc 311 KM oraz moment obrotowy 374 Nm przy 5.200 obr./min. Przyspieszanie do setki zajmuje mu jedynie 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 249 km/h.

Nabywca może wybierać między wersjami z napędem klasycznym oraz tymi, gdzie wszystkie koła są napędzane (AWD). W przypadku tej ostatniej, pierwsze egzemplarze z zamówień trafią do rąk odbiorców już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Auto będzie dostępne z sześciobiegowym manualem oraz sześciostopniową przekładnią automatyczną (Hydra-Matic 6L50).

Cadillac CTS jest dostępny w siedmiu konfiguracjach, a jego ceny będą się zawierać w przedziale 169.059 - 228.600 złotych.

Podczas piątkowej premiery zaprezentowano także przełomowy model dla amerykańskiej marki. Jest to pierwsze kombi Cadillaca, czyli model BLS Wagon marki. Według szefostwa firmy jest to auto dla osób poszukujących luksusowych rozwiązań, które. W 104-letniej historii tej marki nie pojawił się żaden samochód tego typu. Nowy BLS Wagon wyznacza zatem ważny moment dla europejskiej strategii tej jednocześnie oferują wszechstronność i niebanalne właściwości jezdne.

Przestrzeń bagażowa BLS`a oferuje 419 litrów pojemności plus dodatkowy 12 litrowy schowek pod podłogą. Po złożeniu foteli drugiego rzędu przestrzeń wzrasta do 1.285 litrów.

Potencjalny nabywca będzie mógł przebierać w gamie jednostek napędowych. Trzy z nich to turbodoładowane benzyniaki. Dwa z nich to silniki o pojemności dwóch litrów i mocy 175KM oraz 210KM. Topowa jednostka to V6 o pojemności 2,8 litra, dysponujące mocą 255KM. Ostatni silnik został wyposażony w turbosprężarkę typu "twin scroll" z intercoolerem, układ zmiennych faz rozrządu oraz dwumasowe koło zamachowe. Na niektórych rynkach pojawi się jeszcze czwarty silnik (2,0 l) zasilany bio-etanolem E85. Cadillac chcąc sprostać wymaganiom europejskich rynków nie zapomniał o dołączeniu do oferty silników wysokoprężnych. W efekcie tego mamy do dyspozycji znaną już jednostkę 1,9 o mocy 150KM. Jest to podstawowy silnik. Nowością będzie jednostka z wtryskiem bezpośrednim common rail oraz dwustopniową turbosprężarką. Jego moc to 180KM.

W standardowym wyposażeniu modelu BLS Wagon będzie dostępny system StabiliTrak, który jest odpowiednikiem ESP. Wspomaga on w krytycznych sytuacjach kierowcę, pozwalając zachować zamierzony tor jazdy. Od jesieni 2008 do BLS`a będzie można zamówić układ napędu na wszystkie koła (AWD) z systemem aktywnego rozdziału momentu obrotowego na obie osie. Jednak będzie on oferowany jedynie w wersji z najmocniejszym benzyniakiem.

Cadillac BLS w wersji Wagon będzie oferować aż 38 konfiguracji, natomiast jego ceny będą się kształtować w przedziałach 129.164 - 208.331 złotych.