Podczas zasilania bioetanolem E85 silnik BioPower jest w stanie dostarczyć nawet 14 procent więcej mocy oraz posiadać moment obrotowy większy o 11 procent. Rozszerza on segment samochodów zasilanych flexi-fuel. Nowy Saab wejdzie do salonów samochodowych w drugiej części tego roku, początkowo w Skandynawii, podbijając następnie rynek wyspiarski. Samochód ten będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych ze skrzynią manualną, bądź też automatyczną. Jest to dobra alternatywa dla modelu z silnikiem 2,0t BioPower, który w Skandynawii osiągnął już miano najlepiej sprzedającego się samochodu przyjaznego dla środowiska. Obydwa modele redukują w bardzo dużym stopniu emisję dwutlenku węgla, nie tracąc przy tym na dynamiczności. Napędzać je może zwykła benzyna, bądź tez mieszanka E85 w dowolnej proporcji.

Podczas jazdy na paliwie E85, samochód z silnikiem 2,3t będzie w stanie osiągnąć moc 210 koni mechanicznych, w porównaniu do 185 osiąganych na zwykłej benzynie. Kolejnym przykładem zwiększenia mocy przy korzystaniu z alternatywnego źródła zasilania jest przyspieszanie do "setki". Przy E85 zajmuje mu to 7,9 sekundy, natomiast przy konwencjonalnym zasilaniu rozpędzanie trwa 8,5 sekundy.

Po każdym tankowaniu specjalny system odpowiedzialny za monitorowanie jakości mieszanki paliwowej aktualizuje wszystkie parametry silnika, tak aby samochód pracował na jak najbardziej optymalnych parametrach. E85 posiada większą liczbę oktanową (104) w porównaniu z benzyną (95), wobec czego zamontowana w silniku turbosprężarka zwiększa ciśnienie, pozwalając na dużo wydajniejsze spalanie. Jedynymi zmianami koniecznymi do przystosowania silnika do spalania bio-etanolu było użycie kompatybilnych z nim elementów typu paliwa.