Takimi seriami ekologicznych wersji swoich modeli może pochwalić się już sporo koncernów motoryzacyjnych - np. Ford ze swoim ECOnetic, Volkswagen z Bluemotion czy BMW z Efficient Dynamics. Już wkrótce do stawki powinien dołączyć i Hyundai ze swoimi modelami w wersji i-blue.

Idea i-blue nie jest jakimś jednym rozwiązaniem, które będzie stosowane w kolejnych modelach. W tym przypadku koreański producent połączył ze sobą kilka dostępnych już technologii, które oczywiście zostały maksymalnie zoptymalizowane. W rezultacie otrzymano całe spektrum technologii zastosowanych w modelach i10, i10 CNG, i30 oraz oczekiwanym i20, które pomogą znacznie ograniczyć emisję dwutlenku węgla i konsumpcję paliwa.

W skład pakietu i-blue wchodzą przede wszystkim rozwiązania zmniejszające opory powietrza, zwiększające efektywność silnika i skrzyni biegów oraz dopracowany kształt nadwozia.

Ulepszenia w zakresie aerodynamiki pozwolą na zmniejszenie nawet o 10% współczynnika oporu. Główne zmiany to bardziej opływowe kształty nadwozia, zoptymalizowane wnęki na koła, poprawione wloty powietrza oraz tylny spojler. Dodatkowo obniżone o 15-20 mm zawieszenie oraz zastosowane opony o bardzo małym oporze toczenia.

Zmiany w jednostce napędowej objęły m.in. zwiększenie wewnętrznej sprawności silnika przez ograniczenie tarcia układu napędowego, zmianę oprogramowanie sterującego silnikiem, wyposażenie pojazdu w sterowany elektronicznie wskaźnik zmiany biegów oraz system Start&Stop. Ponadto zastąpienie pięciobiegowych skrzyń skrzyniami sześciobiegowymi, wydłużenie trzech najwyższych przełożeń oraz zainstalowanie wskaźnika przełożenia na tablicy rozdzielczej.

Zaprezentowana w Genewie seria pojazdów i-blue objęła trzy modele. Hyundai i30 blue wyposażony był w 1,6-litrowy silnik diesla, który w porównaniu do zwykłej wersji może się pochwalić niższą o prawie 20 g/km (106 g/km) emisją dwutlenku węgla. Podstawowe elementy pakietu i-blue w modelu i10 blue pozwaliły na ograniczenie emisji CO2 ze 114 do 95 g/km. Najlepsze wyniki pod względem emisji zanieczyszczeń udało się osiągnąć w modelu i10 blue CNG, z trzycylindrowym silnikiem o mocy 98 KM i emisją CO2 na poziomie zaledwie 65 g/km.