Czterodrzwiowy i czteromiejscowy Chrysler ecoVoyager łączy w sobie elegancki wygląd z czystym ekologicznie napędem elektrycznym wykorzystującym technologię ogniw paliwowych. Ciekawa jest już jednak sama stylistyka - krótkie zwisy, łukowato poprowadzona linia dachu, sinusoidalny kształt bocznych okien czy wreszcie przedzielony wzdłużnie szklany dach.

Za napęd prototypowego Chryslera odpowiada silnik elektryczny, zasilany zespołem akumulatorów litowo-jonowych o zasięgu 64 kilometrów. Aż 286 KM pozwalają na dynamiczną jazdę, do setki auto przyspiesza w mniej niż 8 sekund. Z myślą o dalszych podróżach zastosowano niewielkie ogniwa paliwowe, dzięki którym zasięg wydłuża się do 483 km. Jedynym skutkiem ubocznym jest wydzielana para wodna. Cały zestaw napędowy mieści się pod podłogą, co zapewnia dużą ilość miejsca dla pasażerów i na bagaże.

Terenowy Jeep Renegade z pewnością byłby idealną propozycją dla fanów offroadu, którym jednak względy ekologiczne nie są obce, a wręcz niezwykle ważne. Brak dachu, a jedynie pałąk kapotażowy, skromny raczej bagażnik nie przemawiają za zbyt długimi wyprawami. Ale już zastosowane technologie - napęd 4x4 z reduktorem i blokadą mechanizmów różnicowych - wraz z niewielkimi gabarytami świadczą, że w terenie auto poradzi sobie lepiej niż dobrze. I rzeczywiście, kąt najazdu wynosi 44 st., a zejścia nawet 52 st.

Z pewnością siedząc za kierownicą Renegade nie powinno zabraknąć nam mocy. Dwa silniki elektryczne o mocy nominalnej 268 KM każdy, z funkcją odzysku energii podczas hamowania, zasilane akumulatorami litowo-jonowymi zapewnią przejechanie ok. 64 km. Jeśli to za mało, do akcji wkracza mały, 3-cylindrowy silnik wysokoprężny Bluetec o poj. 1,5 l i mocy 115 KM. Dzięki niemu zasięg zwiększa się o dodatkowe 600 km, a spalanie jest minimalne i wynosi 2,1 l/100 km.

Dodge Zeo (Zero Emission Operation) jest w pełni funkcjonalnym autem o układzie miejsc 2+2. Agresywne nadwozie, z szeroko rozstawionymi 23-calowymi kołami oraz muskularną karoserią to współczesna interpretacja "muscle cars". Koncepcyjny Dodge Zeo z napędem na tylne koła posiada wyłącznie silnik elektryczny (pojedynczy) zasilany baterią akumulatorów, które zapewniają zasięg ponad 400 kilometrów. Imponujące są także osiągi, przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h trwa poniżej sześciu sekund.

Zobacz najgorętsze premiery NAIAS Detroit 2008!