Na pierwszy rzut oka Fiat Idea wydaje się solidny i bezpieczny. Na zewnątrz wyróżnia go szeroki tył i duże koła, kształt, pozbawiony ostrych kątów, sprawia wrażenie dyskretnej i mało agresywnej siły. Wnętrze funkcjonalnej kabiny zostało dopracowane w najdrobniejszych szczegółach estetycznych i technicznych. Dźwignia zmiany biegów znajduje się na środku deski, blisko kierownicy, w bardzo ergonomicznym położeniu. Co więcej: w desce ukryte są dwa obszerne schowki, na panelach drzwi duże kieszenie, w podsufitce skrytka, a pomiędzy przednimi fotelami z oparciami wyposażonymi w kieszenie - pojemna wnęka. Ponadto wszystkie fotele zapewniają wygodę, ergonomię i bezpieczeństwo.

Model oferuje 6 poduszek powietrznych, regulowane, przednie pasy bezpieczeństwa (z napinaczami i ogranicznikami obciążenia) oraz tylne 3 punktowe. Do przewozu najmłodszych nowy samochód proponuje mocowania Isofix. W ramach bezpieczeństwa czynnego Fiat Idea stosuje seryjnie ABS z EBD, a jako opcję - ESP, wyposażony w Hill Holder ułatwiający ruszanie pod górę.

Fiat Idea dostępny jest z dwoma silnikami - 1,3 16v Multijet oraz benzynowym 1,4 16v Fire. Multijet oferuje moc 70 KM i maksymalny moment obrotowy 180 Nm osiągany już przy 1.750 obr/min. Maksymalna prędkość wynosi 159 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h równa się 15,4 sekundy. Poziom zużycia paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,1 l/100 km. Drugi silnik osiąga moc 95 KM i maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 4.500 obr/min. Maksymalna prędkość to 175 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 11,5 sekundy. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi 6,6 l/100 km.

Polski klient może dokonać wyboru, oprócz dwóch silników, spośród 2 typów wyposażenia (Actual i Dynamic), 12 kolorów nadwozia, 3 poszyć wewnętrznych, z których każde proponowane jest w dwóch lub trzech kolorach. Wyposażenie Actual to m.in. ABS + EBD, dwie przednie poduszki powietrzne, system zabezpieczający przed kradzieżą Fiat CODE, zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc. Ponadto w bagażniku znajdują się zaczepy do mocowania bagażu i oświetlenie.

Wyposażenie obejmuje ponadto: przystosowanie do radia, centralny zamek drzwi z elektrycznymi klamkami i pilotem, elektryczne podnośniki szyb przednich i nowoczesny elektryczny układ wspomagania "Dualdrive".

Druga wersja, Dynamic, wyróżnia się światłami przeciwmgielnymi oraz kołami 195/60 R15. Wewnątrz Fiat Idea Dynamic proponuje: wielofunkcyjne siedzenie tylne, specjalne poszycia, zestaw wskaźników z trójrzędowym wyświetlaczem typu dot matrix, czujnik temperatury zewnętrznej, możliwość dokonania “personalizacji samochodu" przy pomocy panelu sterowniczego, elektryczną regulację ogrzewanych lusterek zewnętrznych, a także ręcznie sterowaną klimatyzację.

Oprócz dwóch typów wyposażenia, proponowana jest dodatkowo szeroka oferta wyposażenia opcyjnego (częściowo dostępnego po kilku miesiącach od prezentacji): od otwieranego dachu "skydome" po relingi dachowe, od side-bag po ESP z Hill Holderem, od skrzyni biegów "Dualogic" po czujnik zmierzchu oraz deszczu, od Cruise Control po system Hi-Fi, od CD-Changer po CONNECT NAV+ z elementami sterującymi na kierownicy. Na koniec felgi aluminiowe 16" i opony 205/50.

Fiat Idea z silnikiem 1,4 dostępny jest za 49.900 zł dla wersji Actual i 57.400 zł dla wersji Dynamic. Auto z silnikiem wysokoprężnym Multijet kosztuje odpowiednio 54.900 i 62.400 zł.