Pierwsze, mocno zakamuflowane prototypy nowego modelu już dziś przechodzą próby w ośrodkach badawczych Forda w Niemczech, Belgii i Wielkiej Brytanii. Wersja produkcyjna nowego studium nadwoziowego Ford SAV stanie się tym samym pełnoprawnym modelem w ofercie rynkowej europejskiej filii Forda. Będzie on umiejscowiony pomiędzy Mondeo i Galaxy.

Ostateczna nazwa nowego modelu oraz dokładne dane techniczne i szczegóły wyposażenia zostaną podane do wiadomości nieco później, przed oficjalną premierą planowaną na początku 2006 roku.

Prototyp Forda SAV definiuje zupełnie nową kategorię samochodu osobowego, tzw. samochód sportowo-rekreacyjny (Sports Activity Vehicle), który dla  Forda jest nowością i który w tej chwili ma niewielu bezpośrednich konkurentów na rynku. Jest to pojazd o jednobryłowym nadwoziu, z trzema rzędami siedzeń, o zdecydowanie "muskularnym" obliczu. Koncepcyjny Ford jest konstrukcją na tyle zaawansowaną i dojrzałą, że można przyjąć, iż zapowiada on nowy wyraźny kierunek poszukiwań stylistów Ford of Europe.

Wersja seryjna zachowa większość dynamicznych akcentów stylistycznych samochodu koncepcyjnego. Jedną zasadniczą zmianą będzie przyjęcie koncepcji z dwoma lub trzema rzędami siedzeń o zmiennym układzie, 5+2, i odejście od oryginalnego układu z trzema rzędami siedzeń dla pięciorga osób i bagażu w prototypie oglądanym w Genewie. Przy produkcji nowego modelu wykorzystane zostaną podobne rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne z innych modeli.

Seryjna wersja koncepcyjnego Forda SAV będzie wytwarzana w Belgii, w zakładach w Genk, znanych dziś głównie z produkcji Forda Mondeo. Obecnie w zakładzie tym kosztem 715 mln euro realizowany jest program inwestycji, mający na celu przede wszystkim stworzenie nowoczesnej i wysoce elastycznej bazy produkcyjnej dla przyszłych modeli Forda.