Auto Świat Wiadomości Premiery Honda e – debiut wersji seryjnej

Honda e – debiut wersji seryjnej

Honda e bazuje na znanym już od 2017 roku modelu koncepcyjnym EV. Jednak do tej pory japońska bohaterka salonów samochodowych była pokazywana jako model koncepcyjny lub niemal produkcyjny (Genewa 2019). Podczas tegorocznego salonu we Frankfurcie możemy przekonać się wreszcie, jak będzie wyglądać seryjna wersja elektrycznego malucha Hondy.

Honda e
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / Janusz Borkowski
Honda e

Ten samochód ma wpisać się w potrzeby współczesnego miejskiego stylu życia. Niektóre rozwiązania zastosowano pierwszy raz w klasie kompaktowych modeli. Jest to m.in. system bocznych kamer, które zastępują zewnętrzne lusterka. Obraz przekazywany jest na żywo do dwóch sześciocalowych ekranów umieszczonych wewnątrz pojazdu.

Honda e - cyfrowy maluch

To rozwiązanie ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo jazdy, lecz także aerodynamikę oraz zapewnić autu wyjątkowy wygląd. Dzięki zastąpieniu lusterek kamerami, projektanci byli w stanie stworzyć płynne przejście między czołową szybą a przednim słupkiem. Płynne kształty oraz gładkie powierzchnie udało się zachować również dzięki klamkom chowanym w drzwiach.

Podobnie jak nadwozie, także i wnętrze prezentuje się nowocześnie i ma niekonwencjonalny styl. Deskę rozdzielczą tworzy rozciągnięty na całą szerokość pojazdu wyświetlacz składający się z pięciu ekranów. Największą powierzchnię cyfrowego kokpitu zajmują dwa dotykowe ekrany LCD o przekątnej 12,3 cala. To główne wyświetlacze systemu informacyjno-rozrywkowego, prezentujące aplikacje i usługi umożliwiające połączenie z internetem.

Z poszczególnych aplikacji można korzystać nie tylko za pośrednictwem dotykowego ekranu, lecz także za pomocą poleceń głosowych systemu Honda Personal Assistant. Korzysta on z rozwiązań sztucznej inteligencji i umożliwia prowadzenie rozmowy. Tym samym ułatwia dostęp do wielu usług online. Asystenta osobistego Hondy można aktywować, mówiąc „OK Honda”.

Honda e – dwie wersje mocy

Honda e napędzana jest silnikiem elektrycznym, dostępnym w dwóch wariantach – o mocy maksymalnej 136 KM lub 154 KM. Obie wersje generują 315 Nm. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, a jednocześnie po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km.

Honda e ma opcję szybkiego ładowania, która umożliwia napełnienie akumulatora do 80 proc. po 30 minutach. Japończycy zapewniają, że Honda e będzie dynamicznym samochodem – przyspieszenie do setki ma zajmować około 8 s.

Honda e ma powstawać w Japonii, a do sprzedaży wejdzie na wybranych rynkach pod koniec tego roku, natomiast w pozostałych krajach trzeba będzie na nią poczekać do 2020 roku.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji