Logo
WiadomościPremieryJeszcze lepszy Nissan GT-R

Jeszcze lepszy Nissan GT-R

Zmiany obejmują zwiększenie mocy, ulepszenie zawieszenia oraz nowe kolory nadwozia.

Najbardziej znaczącą poprawką jest tuning ręcznie wytwarzanego silnika V6 twin-turbo o pojemności 3,8 litra. Zysk 5 koni mechanicznych inżynierowie zawdzięczają zmianom w elektronice jednostki. Efektem jest potężna moc 485 KM, podczas gdy maksymalny moment obrotowy pozostał na poziomie równie imponujących 588 Nm.

Modyfikacja silnika doprowadziła także do większej oszczędności paliwa. Nissan zapewnia, że średnie spalanie wynosi 12 l/100km zamiast 12,2 l/100km. Zwiększony o 3 l został zbiornik paliwa, który teraz pomieści 74 litry benzyny.

Nowy GT-R ma jeszcze lepsze właściwości jezdne dzięki zmianie ustawienia charakterystyki zawieszenia. Lepszą przyczepność osiągnięto również dzięki nowym oponom Dunlop SP Sport 600 DSST. Nissan podał, że zostały one zaprojektowane specjalnie pod kątem modelu GT-R. Testy przeprowadzono na torze Nurburgring, gzie udało się uzyskać czas jednego okrążenia na poziomie 7 minut i 29 sekund.

Mniej istotne zmiany obejmują nowe barwy i wzory felg. Dodatkowo, klienci mogą wybrać biały perłowy kolor, który zastąpi dotychczasowy, od którego jest nieco jaśniejszy.

I na koniec nie mniej istotna kwestia, czyli koszty. Na rynku brytyjskim nabywcy zapłacą ponad 56,5 tys. funtów za wersję podstawową oraz 1,3 tys. funtów więcej za serię Premium Edition. Natomiast Black Edition kosztuje o 2,6 tys. funtów więcej od najtańszego GT-R’a. Oznacza to innymi słowy podwyżkę o 3,8 procent w stosunku do poprzednika.

Pierwsze GT-R’y na rynku europejskim pojawią się w kwietniu 2009. Do tej pory Nissan odnotował 2500 zamówień na nowy model w Europie, z czego 1200 w samej Wielkiej Brytanii. Kolejne zamówienia zrealizowane zostaną najpewniej około połowy roku 2010.

Udostępnij:
Autor MŚ
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium