Obok modelu Concept-cX, który Europejczycy mogą jeszcze zobaczyć na kończących się powoli targach we Frankfurcie, japońska marka pokaże także koncepcyjne i MiEV Sport oraz Concept-ZT.Mitsubishi i MiEV Sport ma być dowodem na to, iż niezwykle ekologiczne, odznaczające się zerową emisją spalin, auta elektryczne mogą także dostarczać sporo frajdy kierowcom, jeśli chodzi o właściwości jezdne.

Mierzący niecałe 3,5 metra i MiEV Sport ma zamontowane trzy silniki elektryczne - po jednym w obydwu przednich kołach i jeden na tylnej osi. System E-4WD elektronicznie dostosowuje moc wszystkich silników, dodatkowo system E-AYC odpowiednio rozdziela moment obrotowy pomiędzy lewe i prawe tylne koło. Kolejnym system jest S-AWC, kontroluje moc, przyczepność i siłę hamowania na wszystkich czterech kołach.

Znaczną oszczędność energii uzyskano dzięki umieszczeniu na dachu pojazdu zewnętrznego fotowoltaicznego generatora, zainstalowaniu wiatraka generującego energię w osłonie chłodnicy oraz zastosowaniu systemu odzyskującego energię podczas hamowania. We wszystkich możliwych miejscach w środku auta zastosowano "zielone plastiki", powstałe w oparciu o nowatorską technologię żywicy pochodzenia roślinnego.

Mitsubishi Concept-ZT ma pokazać z kolei, jak średnie auto może jednocześnie być ekologiczne, bezpieczne oraz osiągać bardzo przyzwoite osiągi.

Do napędu tego konceptu posłużył nowoopracowany 4-cylindrowy czysty diesel o pojemności 2,2-litra z 16 zaworami, technologiami VD (Variable Diffuser)/VG (Variable Geometry) i bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail, który osiąga moc maksymalną 190 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Jednostka współpracuje z nową przekładnią Twin Clutch SST, która pozwala na płynne i natychmiastowe przeniesienie mocy oraz sprawne przyspieszanie w warunkach autostradowych i miejskich.

Oprócz wysokiego poziomu bezpieczeństwa aktywnego, Concept-ZT cechuje się również odpowiednim poziomem bezpieczeństwa pasywnego. W skład elementów wpływających na bezpieczeństwo wchodzi system "pre-crash", system ostrzegający o zjechaniu z pasa ruchu, układ wspomagający jazdę - wyposażony w otaczające samochód kamery i system pomagający w parkowaniu - oraz technologie zmniejszające skutki kolizji, takie jak "odskakująca" maska silnika.