Trzyczęściowy, bardzo lekki, składany dach wykonany ze stopu aluminium otwiera się w 20 sekund. To jeden z najszybciej rozkładających się tego typu dachów. Dzięki zwartej konstrukcji mechanizmu składającego dach uzyskano pojemny bagażnik, wygodny dostęp do tylnych miejsc i dużo przestrzeni dla pasażerów tylnych siedzeń.

Jedynymi elementami Lexusa IS 250C, które zostały zapożyczone z modelu IS w wersji sedan są pokrywa silnika, przednie lampy, klamki i zewnętrzne lusterka. Cała reszta została przeprojektowana, by lepiej oddawać charakter modelu z rozkładanym dachem.

Nadwozie nowego modelu zostało tak ukształtowane, aby ograniczyć zawirowania powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem. Sztywność nadwozia została poprawiona dzięki czemu komfort jazdy jest typowy dla samochodów tej luksusowej japońskiej marki. W wersji z rozłożonym dachem obniżony poziom hałasu i drgań jest porównywalny z modelem IS w wersji sedan.

We wnętrzu modelu IS 250C panuje taki sam poziom luksusu, jaki odnajdziemy w modelu IS z nadwoziem sedan. Wiele rozwiązań technicznych zapożyczono z wersji sedan, modyfikując je tak, aby podczas jazdy ze złożonym dachem zapewnić wygodne sterowanie układami zapewniającymi komfort i rozrywkę. Elementy wnętrza pojazdu takie, jak zestaw wskaźników, elementy go otaczające oraz kierownica pochodzą z modelu IS sedan. Natomiast szkła zestawu wskaźników zostały zmienione tak, aby poprawić widoczność podczas jazdy ze złożonym dachem.

Z tyłu znajdują się dwa pełnowymiarowe fotele cofnięte o 30 mm w porównaniu z nadwoziem typu sedan. Zwiększono w ten sposób ilość miejsca nad głowami. Między fotelami umieszczono konsolę z uchwytami na napoje. Dzięki odchudzonym oparciom siedzeń przednich zwiększono również ilość miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu.

Model IS250 napędzany jest płynnie pracującym silnikiem V6 o pojemności 2,5 litra rozwijającym moc 208 KM. Współpracuje on z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.