Hybrydowe serce Lexusa składa się z pięciolitrowego silnika benzynowego V8 oraz elektrycznego silnika o dużej mocy. Całość uzupełniają akumulatory nowej generacji o dużej pojemności oraz dwustopniowa elektronicznie sterowana przekładnia planetarna i stały napęd na wszystkie koła (jako pierwszy pojazd hybrydowy), w którym rozdział momentu obrotowego jest na bieżąco monitorowany i zmienia się w stosunku przód/tył w granicach od 30:70 do 50:50.

Benzynowa jednostka V8 rozwija moc 394 KM (520 Nm przy 4.000 obr/min), co w połączeniu z osiągami silnika elektrycznego o mocy 224 KM pozwala wygenerować moc rzędu aż 445 KM. Dzięki temu osiągnięcie ze startu 100 km/h zajmuje tylo 6,3 s., zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Jednocześnie auto uzyskuje najniższe w swojej klasie (w porównaniu z samochodami wyposażonymi w silniki sześciocylindrowe) średnie zużycie paliwa na poziomie 9,3 l/100 km.

Jak przystało na najbardziej luksusowy model Lexusa, LS 600h dysponuje długą listą wyposażenia dbającą o bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania pasażerów.

Główna zasada działania systemów bezpieczeństwa opiera się na idei przewidywania i unikania wypadku. Zaawansowany system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia Advanced PCS (Advanced Pre-Crash Safety System) w Lexusie LS600h zapewnia kierowcy maksymalne wsparcie w jego usiłowaniach uniknięcia kolizji. W skład tego systemu wchodzą cztery rozwiązania: zaawansowany system wykrywania przeszkód na drodze, układ monitorujący pozycję kierowcy, układ przedkolizyjnego zwiększania czułości układu kierowniczego oraz system aktywnej ochrony przed skutkami zderzenia tylnego.

Z kolei najnowszej generacji zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management System) koordynuje działanie układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo czynne takich, jak elektronicznie sterowany układ hamulcowy ECB, ABS, elektronicznie sterowany układ rozdzielający siłę hamowania EBD, układ kontroli napędu TRC oraz układ stabilizacji toru jazdy VSC z układami wspomagającymi pracę układu kierowniczego, zawieszenia i zespołu napędowego. VDIM umożliwia zwiększenie osiągów poprzez optymalizację działania hamulców i funkcji przeciwdziałających poślizgowi oraz poprawę ogólnych własności jezdnych samochodu.

Komfort zapewnić mają w pierwszej kolejności elektroniczny kluczyk Smart Key, elektryczne wspomaganie domykania drzwi i pokrywy bagażnika, czterostrefowa klimatyzacja z dyfuzorami dachowymi, elektrycznie podgrzewane i wentylowane fotele, wspomaganie parkowania z czujnikami odległości, system nawigacji satelitarnej z opcją unikania zatorów komunikacyjnych, sterowanie głosem systemem audio, nawigacją oraz telefonem komórkowym.

Ceny Lexusa LS 600h zaczynają się od ponad 426 tys. zł za wersję Elegance i 518 tys. za wersję Elegance. Wydłużona wersja LS 600hL (o 120 mm zwiększony rozstaw osi) kosztuje odpowiednio 455 i 558 tys. zł.