Unikalna i artystyczna rzeźba koncepcji jednobryłowego samochodu Chrysler Akino niewątpliwie przyciąga uwagę. "Naszym zadaniem jest przekraczanie granic konwencjonalnego myślenia" - mówi Trevor Creed, wiceprezes ds. projektowania Chrysler Group - "Ten projekt opiera się na niewielkim, lecz super wydajnym zespole napędowym, który pozwala tworzyć nowatorskie rozwiązania transportu jutra."

"Chciałam stworzyć kojące i budujące wrażenie salonu, otoczonego typową dla marki Chrysler elegancją" - powiedziała o swym projekcie Akino Tsuchiya przed Salonem Samochodowym Tokio 2005

Koncepcyjny Chrysler Akino ma pojedyncze drzwi po stronie kierowcy i dwoje otwierających się w przeciwne strony drzwi po drugiej stronie. Pozwala to  "rzędowo" zintegrować tylne siedzenia z obrotowym fotelem przedniego pasażera. Dla zaakcentowania sylwetki samochodu oraz powiększenia przestrzeni nad tylną kanapą dach pojazdu podzielony jest na dwie zbiegające się klinowo części.

Wystrój wnętrza powstał z materiałów naturalnych i nadających się do recyklingu tkanin syntetycznych - jak bambusowa podłoga, sizalowe dywaniki, oświetlenie w formie nastrojowych "świeczników" lub niemal "domowe" poduszki.

Siedzenia kierowcy i pasażera pełnią funkcję foteli, a kanapa tylna przyjęła rolę sofy w tradycyjnym salonie domowym. Dwoma kolorami zaznaczono rozdzielność "miejsca pracy" od "przestrzeni pokojowej": błękitna barwa Blue Suede określa królestwo kierowcy, a kremowa Cream Suede - miejsce dla pasażerów z przodu i z tyłu. W podobnym tonie utrzymane są dolne partie drzwi nadwozia.

Charakterystycznym elementem nadwozia jest oszklenie o niezwykłych kształtach - z wykorzystaniem tylnej szyby o specjalnej fakturze, pozwalającej pasażerom zachować poczucie komfortowej prywatności. Auto ma 3.724 mm długości, 1.799 mm szerokości i 1.604 mm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2.413 mm.