Artykuł zawiera linki afiliacyjne

Jeden z najlepiej sprzedających się model Mazdy na świecie wchodzi w rok modelowy 2021 z całą serią modyfikacji, które mają pozwolić mu utrzymać konkurencyjność w jednym z najpopularniejszych segmentów rynków. Nie jest to gruntowny face lifting, raczej skoncentrowano się na optymalizacji działania wybranych systemów, układu napędowego i wzbogaceniu wyposażenia. Co zatem oferuje japoński SUV?

Mazda CX-5 – więcej gadżetów

W zależności od wybranego pakietu wyposażenia, to przede wszystkim nowa odsłona systemu Mazda Connect, czyli interfejsu człowiek-maszyna, który teraz ma zapewniać większą wygodę obsługi. W jego skład wchodzi 10,25-calowy, dotykowy ekran centralny w nowym formacie 8:3 (w 8-calowym poprzedniku było to 16:9) z bardziej intuicyjnym menu i rozszerzonym zakresem dostępu do usług Connected Services, w tym również przez aplikację mobilną MyMazda. Multimedia współpracują z Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy system jest seryjny we wszystkich wersjach z wyjątkiem bazowej SkyJoy. Warto podkreślić, że przez aplikację da się np. zdalnie otwierać i zamykać samochód, sprawdzać jego lokalizację, odbierać raport o stanie pojazdu, przesyłać wybrane cele do nawigacji czy np. rezerwować wizyty w serwisie. W razie potrzeby system może też wezwać pomoc drogową lub automatycznie powiadomić o wypadku. Nowością jest ponadto system wspomagania parkowania z cyfrowymi kamerami 360 stopni, z których obraz w wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest na centralnym ekranie.

W gamie modelu jest teraz dostępna też topowa wersja specjalna 100th anniversary, inspirowana pierwszym osobowym autem Mazdy – modelem R360 Coupe. Ma charakterystyczny lakier nadwozia Snowflake White Pearl, burgundową skórzaną tapicerkę oraz oznaczenia "100th anniversary" na kilku elementach nadwozia i wnętrza.

Mazda CX-5 – już bez diesli

W odświeżonej palecie silników zabraknie jednostek wysokoprężnych. Już wcześniej z oferty zniknęła wersja 2.2 Skyativ-D o mocy 150 KM, a teraz ostatecznie pożegnano się z odmianą 184-konną. Oznacza to, że auto można zamawiać w wersjach z benzyniakami 2.0 Skyactiv-G o mocy 165 KM z manualną 6-biegową skrzynią lub 6-stopniowym „automatem” w wariantach z napędem na przód lub inteligentnym na obie osie (i-Activ AWD) oraz z jednostką 2.5 Skyactiv-G o mocy 194 KM dostępnej tylko z 6-stopniowym „automatem” ale również w odmianach z napędem na przód lub 4x4. Mazda podkreśla, że silniki zoptymalizowano pod kątem zużycia paliwa, emisji spalin i poprawy osiągów. Obydwa mają też układ dezaktywacji cylindrów i spełniają normy emisji Euro 6d. Nowe sterowanie dostała również automatyczna skrzynia.

Mazda CX-5 – ceny

Bazowy model 2.0 Skyactiv-G z manualem i pakietem wyposażenia SkyJoy wyceniono na minimum 118 900 zł. Edycja 100th anniversary oferowana jest tylko z mocniejszym silnikiem 2.5 i jej ceny startują z poziomu 183 800 zł.