Ta pozorna sprzeczność jest efektem umieszczenia zbiornika paliwa pod podłogą przedniej części kabiny. W połączeniu z niewielkich rozmiarów silnikiem i równie kompaktowym zawieszeniem przednim i tylnym pozwoliło to wygospodarować dużą przestrzeń we wnętrzu kabiny Hondy City. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest niżej usytuowana podłoga w tylnej części samochodu, i tym samym większa pojemność bagażnika (500 l). Znane z Hondy Jazz siedzenia tylne stwarzają możliwość zaaranżowania dodatkowej powierzchni ładunkowej i czynią ten model elastycznym pod tym względem.

Jednostka napędowa typu i-DSI SOHC o mocy 83 KM sprawdziła się już pod względem osiągów i wydajności paliwowej w modelu Jazz. Moment obrotowy osiąga swoje maksimum o wartości 119 Nm przy 2800 obr/min. Odzwierciedla to elastyczność jednostki i wskazuje, że zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest, odpowiednio dla przekładni manualnej i półautomatycznej, na poziomie 5,8 i 6,0 l/100 km.

Swoim nabywcom Honda City proponuje wybór między 5-stopniową przekładnią manualną i bezstopniową skrzynią CVT, która daje kierowcy półautomatyczny, 7-stopniowy manualny wybór odpowiedniego biegu, jeśli taką opcję załączy. W związku z nieco większą masą własną niż  modelu Jazz,  kierowcy City będą musieli przyzwyczaić się do jazdy na niższych biegach.

Mimo licznych wspólnych cech z modelem Hondy Jazz, stylistyka nadwozia City jest niepowtarzalna. Niemniej przód pojazdu przypomina nieco inne modele Hondy, a zaakcentowane, niskie krawędzie drzwi, sprawiające wrażenie solidności konstrukcji całego nadwozia, są już znane z modelu Jazz. Chociaż Jazz i City mają identyczny rozstaw osi (245 mm), City jest dłuższy i mierzy 4390 mm, gdyż powiększono w nim bagażnik. Długość modelu Jazz to 3830 mm. City jest także szerszy i niższy.

Szczególną uwagę przyłożono do rozwiązań ograniczających hałasy i wibracje, dlatego podróż Hondą City jest prawdziwym relaksem. Tak zwany tandem distance, a więc odległość mierzona między punktami znajdującymi się na poziomie bioder pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, wynosi 940 mm, co jest jednym z najlepszych wyników wśród pojazdów tej klasy. Zapewnia to podróżującym prawdziwie komfortowe warunki jazdy, pozwalając na wygodne usadowienie się na zajmowanym siedzeniu.

Producent City proponuje trzy wersje wyposażeniowe: S, LS i ES. Pojazdy w wersji S wyposażone będą w poduszki powietrzne z przodu, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, elektrycznie regulowane lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją wysokości, radio z odtwarzaczem CD. W wersji LS otrzymujemy dodatkowo klamki i boczne lusterka (podgrzewane) w kolorze karoserii, chromowane klamki wewnętrzne, zdalnie sterowany zamek centralny i klimatyzację. Wersja ES wzbogacona została o poduszki boczne, 15-calowe obręcze aluminiowe zamiast 14-calowych stalowych, składane lusterka boczne, reflektory przeciwmgłowe z przodu. Trzy główne wskaźniki na panelu sterowania wyposażono w system Optitron, który podświetla je częściowo po otwarciu drzwi i w pełni po uruchomieniu zapłonu.

Sprzedaż modelu rozpocznie się na początku 2006 roku. Wtedy też zostanie podana jego cena. Obecnie model ten jest już dostępny na rynkach azjatyckich, gdzie jego poprzednik produkowany jest w zakładach Hondy w Tajlandii (Honda Automobile Thailand) już od 2002 roku.