Stylizacja nadwozia wpisuje się w trendy panujące w tej klasie samochodów. Dostępne są cztery nowe kolory nadwozia, które według zapewnień producenta inspirowane są naturą. Do wyboru mamy róż, błękit, brąz oraz zieleń.

Alto przy szerokości 1,6 m i wysokości 1,47 m pomieści cztery dorosłe osoby. Rozstaw osi wynoszący 2,36 m uzyskano dzięki rozmieszczeniu kół możliwie blisko narożników nadwozia.

Przednie fotele obite dwukolorową tapicerką wyposażono w zintegrowane zagłówki, a ich konstrukcja zapożyczona jest z większych modeli Swift oraz SX4.

W centralnej konsoli deski rozdzielczej znajduje się radio z czytnikiem CD do którego podłączyć można zewnętrzny osobisty odtwarzacz muzyki. Głośniki o średnicy 16 cm znajdują się w boczkach drzwi. Dwa dodatkowe umieszczono w tablicy rozdzielczej.

Jak na miejski samochód przystało, w kabinie znalazło się wiele praktycznych schowków. W przednich drzwiach kieszenie pomieszczą atlasy w formacie A4, w tylnych zaś wygospodarowano miejsce na butelki 0,5 l.

Do napędu małego Suzuki służy silnik benzynowy o pojemności 1 litra. Producent zapowiada zużycie paliwa na średnim poziomie 4,4 l/100km, a emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynieść ma średnio 103 g/km. Moc 68 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 90 Nm przekazywane są na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej manualnej lub 4-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Poziom bezpieczeństwa podnosi obecność sześciu poduszek powietrznych (przednie, boczne oraz kurtyny) i strefy kontrolowanego zgniotu.

Alto pojawi się w salonach wiosną tego roku. Model ten ma szansę na odniesienie komercyjnego sukcesu na naszym rynku, jednak warunkiem jest ustalenie cen na rozsądnym poziomie. Jak będzie naprawdę przekonamy się już niebawem.