Choć druga generacja Mini Countrymana na pierwszy rzut oka przypomina poprzednią, to jednak zaprojektowano ją na nowej platformie. Auto jest dłuższe o 20 cm, szersze o 3 cm i ma o 7,5 cm większy rozstaw osi. Zmiana wymiarów zaowocowała większą przestronnością. Dodatkowo dzięki możliwości wzdłużnego przesuwania tylnej kanapy, pochylania jej oparć lub składania w stosunku 40:20:40 wnętrze łatwiej dopasować do bieżących potrzeb. Tylną klapę można też zdalnie otwierać i zamykać, a ciekawą opcją jest tzw. Picnic Bench, czyli rozkładana z bagażnika „ławka” dla dwóch osób.
Na pokładzie nie zabrakło oczywiście nowoczesnych gadżetów. Są to m.in. system Mini Connected z rozbudowaną funkcją asystenta mobilności, łącznością z internetem, serwisami społecznościowymi i usługami w cyfrowej chmurze, nawigacja Mini Professional czy Mini Country Timer, rejestrujący umiejętności kierowcy podczas jazdy w terenie lub na zaśnieżonych drogach.
Nowa paleta jednostek napędowych obejmie w początkowym okresie sprzedaży dwa silniki benzynowe: 3-cylindrowe 1.5/136 KM i 4-cylindrowe 2.0/192 KM oraz dwa diesle 2.0 R4 w wariantach 150 i 190 KM. Wszystkie z napędem na przód lub na 4 koła ALL4. Po raz pierwszy w ofercie pojawi się też hybryda typu plug-in z 3-cylindrowym silnikiem 1.5/136 KM, napędzającym przednie koła, i motorem elektrycznym, którego 88 KM będzie trafiać na oś tylną. Łączna moc układu to 224 KM, a auto w trybie elektrycznym ma mieć zasięg do 40 km i umożliwi jazdę z prędkością nawet 125 km/h.
Ceny i dokładną specyfikację powinniśmy poznać na początku przyszłego roku.
Naszym zdaniem
MINI stawia na nowoczesne rozwiązania, elektroniczne gadżety i większą funkcjonalność. To powinno spodobać się młodym klientom. W końcu to oni stanowią główną grupę nabywców marki. Z niecierpliwością czekam na jazdy testowe, żeby przekonać się, czy jeździ lepiej od poprzednika.
Galeria zdjęć
Druga generacja Mini Countrymana na pierwszy rzut oka przypomina poprzednią
Manualna skrzynia 6-biegowa lub 6-stopniowy Steptronic będą dostępne w wersji Cooper; w odmianach S i D opcjonalnie można zamówić 8-biegowy Steptronic (standard w topowym dieslu)
Pojemność bagażnika wynosi teraz od 450 do 1390 l, czyli nawet o 220 l więcej niż w pierwszej generacji
Pojemność bagażnika wynosi teraz od 450 do 1390 l, czyli nawet o 220 l więcej niż w pierwszej generacji
Dzięki możliwości wzdłużnego przesuwania tylnej kanapy, pochylania jej oparć lub składania w stosunku 40:20:40 wnętrze łatwiej dopasować do bieżących potrzeb.
Ambientowe podświetlenie nowego kokpitu to element opcjonalnego pakietu Mini Excitement
Ambientowe podświetlenie nowego kokpitu to element opcjonalnego pakietu Mini Excitement
Nowa paleta jednostek napędowych obejmie w początkowym okresie sprzedaży dwa silniki benzynowe: 3-cylindrowe 1.5/136 KM i 4-cylindrowe 2.0/192 KM oraz dwa diesle 2.0 R4 w wariantach 150 i 190 KM. Wszystkie z napędem na przód lub na 4 koła ALL4.
Nowa paleta jednostek napędowych obejmie w początkowym okresie sprzedaży dwa silniki benzynowe: 3-cylindrowe 1.5/136 KM i 4-cylindrowe 2.0/192 KM oraz dwa diesle 2.0 R4 w wariantach 150 i 190 KM. Wszystkie z napędem na przód lub na 4 koła ALL4.
Nowa paleta jednostek napędowych obejmie w początkowym okresie sprzedaży dwa silniki benzynowe: 3-cylindrowe 1.5/136 KM i 4-cylindrowe 2.0/192 KM oraz dwa diesle 2.0 R4 w wariantach 150 i 190 KM. Wszystkie z napędem na przód lub na 4 koła ALL4.
Mini Countryman Cooper S
Mini Countryman Cooper S