Colt CZC wyposażony został w sztywny dach, który składa się w 22 sekundy. Samochód został zaprezentowany na 76. Motoryzacyjnym Salonie w Genewie dwa lata po premierze Colta w wersji hatchback i w rok po wprowadzeniu na rynek modelu Colt CZ3 - 3-drzwiowej wersji auta. Colt CZC zwiększa jeszcze stale rosnący wolumen sprzedaży pojazdów MMC w Europie.

Wyprodukowany z myślą o rynku europejskim Colt CZC jest echem modelu Colt 600 Convertible - pierwszego modelu Mitsubishi zaprezentowanego publicznie na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w roku 1962. Czerpiący z tradycji MMC coupé-cabriolet jest również bezpośrednim następcą modelu CZ2 Cabriolet Concept, który swoją premierę miał w czasie Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 2003 roku, a jako jeden z nielicznych pojazdów koncepcyjnych uczestniczył w imprezie Louis Vuitton Classic w Paryżu, we wrześniu 2003 roku.

Mitsubishi Colt Coupé-Cabriolet został skonstruowany we współpracy włoskim konstruktorem karoserii Pininfariną. Auto jest produkowane w fabryce Pininfariny w Bairo koło Turynu. Pininfarina stworzyła w swojej fabryce w Bairo specjalny oddział zajmujący się wyłącznie montażem konstrukcji dachowej Colta CZC.

Płyta podłogowa pochodzi z należącej do Mitsubishi Motors fabryki NedCar w Born (Holandia) - tej samej, z której pochodzą części osprzętu wykorzystywane w montażu innych pojazdów z rodziny Colt.

Rozstaw osi 2,50 m (jak u wszystkich modeli Colt) daje jak na auto tej klasy wyjątkowo obszerną i długą kabinę Ma to wpływ na wygodę podróżowania, przynosi dodatkową powierzchnię ładunkową w układzie siedzeń 2+2 oraz pojemniejszy bagażnik.

Auto standardowo jest wyposażone w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki bezpieczeństwa oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa wszystkich siedzeń.

W Polsce japoński krasnal spod znaku "Trzech diamentów" dostępny będzie tylko z jednym silnikiem o pojemności 1.5 l. i mocy 109 KM. Wersja wyposażeniowa Invite kosztuje 68 900 zł, droższa Instyle to wydatek rzędu 72 900 zł.