Mercedes GLK jeszcze nie tak dawno nie miałby zbyt licznej konkurencji (BMW X3), jednak i rywale nie śpią, o czym świadczą zapowiadane już premiery takich modeli jak Audi Q5 czy Volvo XC60. Kompaktowy SUV Mercedesa, który powstał w oparciu o rozwiązania technologiczne z nowej klasy C, stylistycznie nawiązywać będzie do większego GL. Zaledwie 4,52 m długości (2,75 m rozstawu osi) oznaczają, że będziemy mieli do czynienia z najmniejszym SUV-em z gwiazdą na masce, który będzie o 26 cm krótszy od modelu ML.

Koncepcyjny Mercedes GLK wyposażony został w czterocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 KM, który współpracuje z siedmiobiegową przekładnią automatyczną oraz napędem na cztery koła 4Matic (45 procent momentu trafia na przód, 55 na tył).

Mimo iż będzie to najmniejsze auto terenowe Mercedesa, nie oznacza to jednak, że pod względem wyposażenia będzie ustępować swoim większym braciom. Już wersja prototypowa pokazuje, że pod tym względem Mercedes nie idzie na żadne kompromisy. Vision GLK Freeside wyposażony jest m.in. w system Pre-Safe, a w nim 7 poduszek powietrznych, trzystrefową klimatyzację, inteligentne światła, drewniane i skórzane elementy wyposażenia wnętrza.

Na europejskim rynku Mercedes GLK pojawi się w ostatnim kwartale tego roku, po debiucie na wystawie w Paryżu. Na początku auto będzie oferowane w dwóch sześciocylindrowych wersjach silnikowych - GLK 350 z 272-konnym silnikiem benzynowym oraz GLK 320 CDI z 224-konnym dieslem. Wersja 4-cylindrowa pojawi się w sprzedaży dopiero w 2009 roku.

Czy Mercedes zdecyduje się na najmocniejszą wersję GLK63 AMG? Jeszcze nie wiemy. Jednak silnik V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 450 KM (taki jak w C63 AMG) z pewnością nadałby autu dużo więcej charakteru. Najwcześniej na rynku wersja ta pojawi się jednak dopiero w 2009 roku.