Dziesiąta już generacja Lancera, urożsamianego z wiadomych względów ze sportowym charakterem, na europejski rynek trafi w zależności od wersji i rynku albo jeszcze w tym roku, albo w przyszłym. Na początku, jeszcze pod koniec tego roku dostępny będzie czterodrzwiowy Lancer Sports Sedan, na wiosnę pojawi się sportowa odmiana modelu, czyli Lancer Evolution, zaś latem dostępny będzie pięciodrzwiowy Lancer Sportback.

Zaprojektowany w Europie Mitsubishi Lancer Sports Sedan powraca trochę wyglądem nadwozia do poprzedników. Charakterystycznymi cechami auta są długa maska i krótkie zwisy, wysoka linia boczna, opływowe nadwozie, zintegrowane z bocznymi listwami tylne lampy czy też trapezoidalna osłona chłodnicy w stylu "Jet Fighter".

Równie we wnętrzu zaakcentowane zostały sportowe geny Lancera. Wskaźniki na tablicy rozdzielczej przykryte zostały podwójnym daszkiem ze srebrną obwódką. Zaś skórzana i dość masywna kierownica sugeruje dynamiczne możliwości auta. Z kolei 4,57 m długości zapewnia bardzo dużo miejsca w kabinie jak na auto tej klasy.

Gama dostępnych silników rozpoczyna się od 1,5-litrowej jednostki benzynowej o mocy 110 KM. Następnie mamy jednostkę o poj. 1,8 l i mocy 144 KM oraz dwulitrowego diesla z maksymalną mocą 140 koni mechanicznych. W przyszłości pojawi się jeszcze jeden mocniejszy silnik o nieznanych jak dotąd parametrach. Podobnie nie zostały podane do publicznej wiadomości parametry dwulitrowego silnika, jaki pojawi się w wersji Evo.

Z jednostkami współpracuje 5-biegowa przekładnia manualna (1.5 i 1.8), 6-biegowa przekładnia manualna (2.0 DiD), przekładnia CVT z łopatkami do zmiany biegów i systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń INVECS II (1.8) oraz 4-biegowy automat (1.5).

Dodatkowo skalibrowano zawieszenie Lancera pod względem sportowej charakterystyki jazdy. Sportowo skalibrowanym zawieszeniem oferuje grubsze stabilizatory (+1 mm), inne nastawienia skoku amortyzatorów/sprężyn, przednią rozpórkę (zwiększającą sztywność boczną dla poprawy precyzji układu kierowniczego) oraz 18-calowe koła z oponami 215/45.

Pakiet bezpieczeństwa nowego Lancera jest jednym z najbogatszych w segmencie i zawiera do 9 poduszek powietrznych: 2 czołowe, 2 standardowe boczne montowane w przednich fotelach, 4 boczne kurtyny powietrzne oraz jedna chroniąca kolana kierowcy.