Japoński maluch bazuje na koncepcyjnym modelu Yaris HSD Hybrid, który został zaprezentowany na marcowych targach motoryzacyjnych w Genewie.

W porównaniu do starszej wersji sylwetka Yarisa nie zmieniła się znacząco, w przeciwieństwie do przetłoczeń karoserii, które stały się bardziej śmiałe. Modernizacji doczekały się także przednie światła, którym nadano bardziej kanciasty format.

Większe zmiany znajdziemy we wnętrzu małej Toyoty. Centralnie umieszczony panel liczników zniknął z deski rozdzielczej, a jego funkcję przejęły tradycyjne wskaźniki zlokalizowane za kierownicą. Takie rozwiązanie sprawiło, że odczytanie ich wskazań jest teraz łatwiejsze.

Wiadomo już więcej na temat oferty silnikowej w nowym Yarisie. Podstawową jednostką będzie 1-litrowy motor o trzech cylindrach, generujący 68 KM mocy. Przyspieszenie do "setki" zajmie w tym modelu 15,3 s, a maksymalna prędkość sięgnie 155 km/h. Średnie zużycie paliwa producent określa na poziomie 4,8 l/100 km.

Dostępny będzie też większy, 1,33-litrowy silnik o mocy 98 KM i momencie obrotowym na poziomie 125 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwać będzie 11,7 s, a maksymalna prędkość ma wynosić 175 km/h. W zależności od rodzaju skrzyni biegów, średnie spalanie sięgać ma od 5,2 do 5,4 l/100 km.

Toyotę Yaris będzie można również zamówić z 1,4-litrowym dieslem o mocy 88 KM i 205 Nm momentu obrotowego. Współpracująca z 6-stopniową skrzynią manualną jednostka pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,8 s i rozpędzenie auta do 175 km/h. Średnie spalanie ma wynosić od 3,9 l/100 km.

W 2012 roku w ofercie Toyoty ma pojawić się hybrydowa wersja auta, która prawdopodobnie skorzysta z silników o pojemności 1,3 i 1,5 litra.

Gorące nowości od Toyoty - zobacz: