Przedni zwis w porównaniu do poprzedniego modelu został skrócony, natomiast pokrywę silnika i rozstaw osi wydłużono. Reflektory ksenonowe wyposażone są dodatkowo w czternaście diod świecących na biało. Nowe Avant ma 470 cm długości. W porównaniu z wersją Limousine przednia oś nowego kombi jest wysunięta do przodu. Pięć wahaczy przedniej osi zostało wykonanych z aluminium, podobnie jak belka usztywniająca przód samochodu.

Trapezowy wahacz tylnej na tylnej osi został przejęty z modeli A6 i A8. Tu także wiele części wykonano z aluminium. Opony przyozdobione są fabrycznymi 16 lub 17 calowymi felgami z lekkich stopów.

Nowe Audi będzie początkowo dostępne z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi.

Silnik V6 3,2 FSI o mocy 265 KM jest najmocniejszą jednostka napędową. Dzięki niemu nowe kombi może rozpędzić się do "setki" w czasie 6,4 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

Słabsza jednostka 1,8 TFSI ma moc 160 KM i prędkość maksymalną rzędu 218 km/h.

Silnik 3,0 TDI jest nową jednostką pod względem układu wtryskowego i turbosprężarki. Ma moc 240 KM, pozwala rozpędzić samochód do prędkości 250 km/h. Drugi, dwulitrowy diesel wyposażony jest w układ wtryskowy Common Rail. Audi oferuje tą jednostkę w dwóch wersjach o mocy: 143 KM i 170 KM.

Napędy mogą być przekazywane przez sześciostopniową przekładnie manualną lub automatyczna triptronic (opcja dla 3,2 FSI) Dla 1,8 TFSI i 2,0 TDI do wyboru jest także bezstopniowa przekładnia automatyczna multitronic. Wersje z silnikami 3,2 FSI i 3,0 TDI wyposażono seryjnie w napęd na cztery koła.

Bagażnik najmłodszego członka rodziny Audi ma pojemność 490 litrów (1430 ze złożonymi siedzeniami). Oparcie kanapy można podzielić w stosunku 1/3 do 2/3, jako opcja dostępna jest kanapa z otworem do bagażnika.

Na życzenie nowy Avant może być wyposażony w wiele systemów, które ułatwiają jego prowadzenie. Należy do nich asystent parkowania - Audi parking system (seryjnie w A4 Avant Ambiente), system ostrzegający przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu - Audi lane lasiste oraz Audi side assist, ostrzegający przed niebezpieczeństwem podczas zmiany pasa ruchu. Adaptive cruise control utrzymuje odległość do jadącego z przodu pojazdu.

W dziedzinie multimediów A4 Avant oferuje Audi Music Interface (AMI), które w pełni współdziała z iPodem. Jako kolejne wersje dostępne są systemy nawigacji satelitarnej z MMI Basic plus lub DVD wraz z MMI. Pozwalają one między innymi na przyłączenie telefonu komórkowego jako telefonu samochodowego Bluetooth. System nagłośnieniowy duńskiej marki Bang & Olufsen ma wzmacniacz 10-kanałowy o mocy 505 W oraz 14 głośników.

Nowe Audi A4 Avant produkowane będzie w wersjach wyposażenia Attraction, Ambition i Ambiente.

Znana jest już cena za podstawową wersję na rynku niemieckim. Aby stać się posiadaczem nowego Audi A4 Avant w wersji z 1,8-litrowym silnikiem benzynowym, trzeba zapłacić minimum 27.550 euro.