- Audi wprowadza na rynek drugą generację modelu Q5 Sportback
- Niemiecka nowość charakteryzuje się nowoczesnym, eleganckim wyglądem i stylistyką nawiązuje do najnowszych modeli A5 i A6
- Audi Q5 Sportback powstało na płycie podłogowej PPC i początkowo będzie dostępne z trzema silnikami z układem miękkiej hybrydy
Po latach stagnacji Audi nabrało wiatru w żagle. Wygląda na to, że Niemcy planują mocno unowocześnić całą swoją flotę. Dopiero co na rynek wjechało nowe A5, będące następcą modelu A4, wkrótce do salonów trafi całkowicie nowe, w pełni elektryczne A6, a w przyszłym roku możemy spodziewać się także nowego A7, czyli modelu A6, ale z napędem spalinowym lub zelektryfikowanym. Zanim to jednak nastąpi, już teraz Audi zaprezentowało... drugą generację modelu Q5 Sportback.
Nowe Audi Q5 Sportback — połączenie elegancji i nowoczesności
Niewątpliwie od strony stylistycznej druga generacja SUV-a Q5 Sportback nawiązuje do designu modeli A5 i A6. Ale to akurat doskonała wiadomość, bo po latach dość zachowawczego podejścia w tej kwestii, nareszcie Audi przykuwa uwagę swoim wyglądem, który wręcz krzyczy "kup mnie". Bazując na doświadczeniach związanych z modelem A5, które w rzeczywistości wygląda równie fantastycznie, jak na zdjęciach, można śmiało twierdzić, że tak samo będzie w przypadku Q5 Sportbacka.
W porównaniu z poprzednikiem druga generacja SUV-a coupé Q5 jest bardziej eleganckie. Z przodu uwagę przykuwa osłona chłodnicy Singleframe, którą otaczają pionowe, funkcjonalne kurtyny powietrzne. Charakterystycznymi elementami są także reflektory, które nadają nadwoziu wyrafinowany wygląd.
Nowe Audi Q5 — wnętrze łudząco podobne do wnętrza Audi A5 i A6
Patrząc z boku, dostrzeżemy linię wznoszącą się ku tyłowi — ta biegnie od nadproża przez nadkola aż do tylnego zderzaka. Pozioma linia, łącząca przednie i tylne światła, unosi się nieco powyżej tych ostatnich i wizualnie wspiera łuk dachu z płaską tylną szybą. W tylnej części nadwozia sportowy charakter Q5 Sportbacka podkreślają dyfuzor zintegrowany z podniesionym zderzakiem oraz rury wydechowe, które w przypadku wersji SQ5 Sportback mają podwójne okrągłe końcówki o nowym, zaostrzonym wyglądzie.
Także we wnętrzu natychmiast dostrzeżemy uderzające podobieństwo do projektu, który znamy już z modeli A5 i A6. Panoramiczny wyświetlacz Audi MMI z wyświetlaczem pasażera MMI tworzą nowoczesną, cyfrową scenę, a główna różnica sprowadza się do odmiennie zaprojektowanej konsoli centralnej, poniżej centralnego ekranu dotykowego. Kabina została wykończona tak, aby gwarantować pasażerom przytulną atmosferę. Swój udział mają w tym zarówno tapicerki pokrywające siedzenia, jak i tapicerowany pas, zwany Softwrap, który rozciąga się od drzwi przez cały kokpit do konsoli środkowej.
Nowe Audi Q5 — najpierw miękkie hybrydy, później także hybrydy plug-in
Nowe Audi Q5 Sportback zostało zbudowane na płycie podłogowej PPC (Premium Platform Combustion), którą opracowano z myślą o konwencjonalnym napędzie z podłużnie umieszczonymi silnikami spalinowymi. W pierwszym etapie wprowadzania modelu na rynek jednostki wspomagane będą przez 48-woltową instalację elektryczną (MHEV plus). Pomimo zastosowania akumulatora o pojemności zaledwie 1,7 kWh, nowy SUV Audi może w ograniczonym stopniu manewrować i parkować w trybie całkowicie elektrycznym.
W Europie Audi Q5 Sportback początkowo będzie oferowane z trzema silnikami, wszystkie w wyposażone w układ miękkiej hybrydy, która w krótkim czasie generuje dodatkową moc do 18 kW (24 KM). Wszystkie dostępne na początku wersja będą miały 7-biegowe przekładnie dwusprzęgłowe S tronic. W późniejszym okresie obecności Q5 Sportbacka na rynku do oferty trafią również hybrydy plug-in.
Podstawowym napędem będzie silnik 2.0 TFSI o mocy 150 kW (204 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 340 NM, napędzający przednie koła. W tym przypadku napęd quattro dostaniemy za dopłatą. Tej nie będzie wymagał model z silnikiem 2.0 TDI, również o mocy 150 kW (204 KM), ale za to z wyższym momentem obrotowym (400 Nm). Topową wersją będzie ta z trzylitrowym silnikiem V6 TFSI. W tym przypadku kierowca będzie miał do dyspozycji moc 270 kW (367 KM) i aż 550 Nm momentu obrotowego.