- Funkcjonariusze otrzymali kombi z najmocniejszym silnikiem benzynowym 2.0 TSI o mocy 272 KM oraz napędem 4x4 i dwusprzęgłową 7-stopniową skrzynią DSG
- Nowe radiowozy wyposażono w dość zaawansowany sprzęt, który przeznaczono do rejestrowania wykroczeń z przodu i z tyłu samochodu
Kierowcy z ciężką nogą mogą wypatrywać nie tylko nieoznakowanych BMW, Fordów czy Opli. Policyjna grupa Speed stołecznej drogówki wykorzystuje także najnowsze wersje Skody Superb. Funkcjonariusze otrzymali auta w nadwoziu kombi, wyposażone w najmocniejsze silniki benzynowe 2.0 TSI o mocy 272 KM oraz napędy 4x4 i dwusprzęgłowe, 7-stopniowe skrzynie biegów DSG. Na sprint od 0 do 100 km/h potrzebują zaledwie 5,7 s (prędkość maksymalna wynosi 250 km/h).
Sylwester Marczak ze stołecznej policji wyjaśnia - „SPEED to specjalistyczna komórka Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, której celem jest eliminowanie głównego zagrożenia dla bezpieczeństwa na drodze, jakim od lat jest prędkość. Z jednej strony zadania te realizują policjanci posiadający ogromne doświadczenie i umiejętność dynamicznej jazdy. Z drugiej strony policjanci muszą jeździć radiowozami, które podołają każdemu zadaniu, spełniając nasze wymagania. Jednym zdaniem można powiedzieć o nich, że są najlepsze z najlepszych. Do takich właśnie radiowozów należy zaliczyć nowe Skody Superb”.
Nowe radiowozy wyposażono w dość zaawansowany sprzęt, który przeznaczono do rejestrowania wykroczeń nie tylko z przodu, ale i z tyłu samochodu. To urządzenia Videorapid 2A z 8-calowym ekranem, które przystosowano do pracy w tzw. systemie duplex. Sprzęt może zatem jednocześnie nagrywać i odtwarzać zgromadzony materiał wideo. Prędkościomierz (producent nie używa określenia wideorejestrator) Videorapid 2A jest przy tym odporny na oślepianie światłami pojazdu nadjeżdżającego, co było bolączką starszych zestawów wykorzystywanych w policji.
Podczas próby pomiaru (policjant utrzymując stałą odległość od auta uzyskuje informacje o swojej średniej prędkości) funkcjonariusz może korzystać m.in. z takich funkcji jak powiększanie i wyostrzenie obrazu (by przybliżyć widok filmowanego auta). Na monitorze, wkomponowanym w konsolę centralną, może również zobaczyć m.in. informacje o długości odcinka drogi na jakiej mierzono średnią prędkość oraz czas pomiaru czy chwilową prędkość własną.
Nowe policyjne Skody Superb będą do dyspozycji nie tylko oddziałów zajmujących się wykroczeniami drogowymi. Charakterystyczne kombi trafią również do wydziału kryminalnego, do walki z cyberprzestępczością oraz przewodników psów wyszkolonych do wyszukiwania narkotyków.
A jak wyglądają Superby grupy Speed od środka? Oto dobra okazja, by poznać je z bliska bez potrzeby wsiadania podczas kontroli drogowej.
Policyjna grupa Speed to nie tylko nieoznakowane BMW serii 3. To także oznakowane Skody Superb o mocy 272 KM.
Nowe radiowozy wyposażono w dość zaawansowany sprzęt, który przeznaczono do rejestrowania wykroczeń nie tylko z przodu, ale i z tyłu samochodu. Pewnie najbardziej rzuca się w oczy kamera na desce rozdzielczej.
W bagażniku osprzęt do kamer oraz torba medyczna z zestawem do pierwszej pomocy.
Oto tylna kamera. Grupa Speed nagrywa także przewinienia za radiowozem.
Oto zestaw z 8 calowym ekranem i pilotem sterującym kamerą i odtwarzaczem. Całość zasłania panel klimatyzacji.
W podłokietniku ukryto pilota do sterowania oświetleniem radiowozu. Innymi słowy - oto sterownik "koguta"
Policyjną Motorolę ukryto w schowku pod odtwarzaczem multimedialnym.
Funkcjonariusze otrzymali kombi z najmocniejszym silnikiem benzynowym 2,0 TSI o mocy 272 KM oraz napędem 4x4 i dwusprzęgłową 7-stopniową skrzynią DSG.
Skody Superb będą do dyspozycji nie tylko oddziałów zajmujących się wykroczeniami drogowymi. Charakterystyczne kombi trafią również do wydziału kryminalnego, do walki z cyberprzestępczością oraz przewodników psów wyszkolonych do wyszukiwania narkotyków.
Pilot do sterowania zestawem kamer. Podczas próby pomiaru (policjant utrzymując stałą odległość od auta uzyskuje informacje o swojej prędkości) funkcjonariusz może korzystać m.in. z takich funkcji jak powiększanie i wyostrzenie obrazu (by przybliżyć widok filmowanego auta).
Tylną kamerę zamocowano pod dachem Skody Superb.W tym samym miejscu zwykle umieszcza się także zwykłe wideorejestratory.
Ekran 8 calowy z pilotem sterującym wideorejestratorami umieszczono w konsoli.
Torba medyczna z zestawem do udzielenia pierwszej pomocy.
Oto centralka zestawu kamer Videorapid 2A.
Skody Superb będą do dyspozycji nie tylko oddziałów zajmujących się wykroczeniami drogowymi. Charakterystyczne kombi trafią również do wydziału kryminalnego, do walki z cyberprzestępczością oraz przewodników psów wyszkolonych do wyszukiwania narkotyków.
Taki przełącznik pracy zestawu nagrywającego trudno przeoczyć. Schowano go w podłokietniku.