Jeśli dodać do tego jeszcze wersje po faceliftingach, czy też nowe wersje nadwoziowe lub silnikowe, to będziemy mieć dość dużą gamę nowości, w każdym niemalże segmencie.

Właściwie pierwsze premiery 2006 roku mamy już za sobą. Styczeń obfitował w kilka interesujących nowości, które powinny cieszyć się dużą popularnością, a tym samym odnieść sukces. Zupełnie inna sprawa, to kwestia, kiedy można mówić o sukcesie rynkowym? Zakładana obecnie wielkość sprzedaży, przed kilkoma laty byłaby co najwyżej zadowalająca.

Ze styczniowych nowości z pewnością na uwagę zasługuje premiera nowego Fiata Grande Punto, większego od poprzednika, który wciąż będzie jeszcze dostępny na rynku. Sporą popularność powinna też zdobyć kolejna generacja Toyoty Yaris, która w styczniu pojawiła się wraz z Toyotą RAV4 nowej generacji. Również w pierwszym miesiącu roku zadebiutowały odnowione Ford Fiesta oraz Fusion.

Lider polskiego rynku aut nowych - Skoda, w tym roku powiększy swoją gamę modelową. Debiutujący w Genewie kompaktowy minivan Roomster u nas do sprzedaży wejdzie jesienią. Natomiast pod koniec wakacji dostępny będzie model Superb, który poddany zostanie faceliftingowi.

Druga w ubiegłym roku Toyota swoje główne nowości - Yaris i RAV4 -  zaprezentowała już w styczniu. W drugiej części roku czeka nas jeszcze lifting Priusa. W dalszej części roku dwie nowości zaoferuje należąca do Toyoty marka Lexus. Na rynku pojawią się Lexus LS 450 oraz hybrydowy GS 450h.

Trzeci pod względem sprzedaży Fiat, swą główną tegoroczną premierę - Grande Punto - ma już za sobą. Nie oznacza to jednak końca nowości. Czekają nas jeszcze premiery Pandy Cross (II kwartał) oraz małego SUV-a Sedici (II połowa roku), a także restylizacja kompaktowej Albei (I kwartał). Ze sporym zaciekawieniem oczekiwana jest premiera Alfy Romeo (należącej do Fiata) Brera (marzec), a także wersji kombi Alfy 159 oraz Alfy Romeo Spider (II połowa roku).

Naprawdę sporo ciekawego będzie miał do zaoferowania w tym roku Ford. Już zadebiutowały odmłodzone Fiesta i Fusion - w oparciu o które Ford będzie chciał zwiększyć swoją sprzedaż. W dalszej części roku czekają nas premiery nowego modelu Ford S-MAX (czerwiec), nowego Transita (sierpień), a w drugiej połowie roku nowego Galaxy. Jednak to jeszcze nie wszystko. Fiesta LPG pojawi się w maju, a dwuosobowa Fiesta van w II poł. roku. Na początku roku do sprzedaży trafi Transit Connect z krótkim rozstawem osi. I oczywiście nie można zapomnieć o Focusie ST, który oferowany będzie w drugim półroczu.

2005 rok był rekordowym, jeśli chodzi o liczbę premier aut marki Volkswagen. W tym będzie dużo skromniej, choć VW Eos ze składanym dachem (połowa roku) to nie lada gratka. Jeszcze w I kwartale pojawi się sportowa wersja Polo GTI. Facelifting czeka pod koniec roku modele Touran oraz Touareg. Natomiast z dostawczych modeli, VW wprowadzi zmienionego LT oraz Caddy w wersji Ecofuel, czyli na gaz ziemny. Dużo więcej nowości w tym roku zaoferuje Audi. Przede wszystkim SUV Q7 (I/II kwartał), S3 (IV kwartał), S6 (II kwartał) i S8 (II kwartał), Audi TT Coupe (IV kwartał), A6 Allroad (II kwartał) i A4 cabrio (I kwartał). Sporo pojawi się także nowych wersji silnikowych (A3, A4, A6 i A8). Jeśli chodzi zaś o Porsche, to w drugim kwartale pojawią się Porsche 911 Turbo oraz GT3.

GM Poland na 2006 rok przewidział wprowadzenie na rynek Chevroleta Aveo w wersji sedan (I kwartał), SUV-a Captiva (II kwartał) oraz następcy Evandy - modelu Epica (II połowa roku). Na drugą połowę roku przewidziana jest także premiera rynkowa kolejnej generacji Opla Corsy oraz Astry Twin Top.

Po ósmej generacji modelu Civic, Honda planuje już w lutym wprowadzić do sprzedaży miejski, tani model City. Zmiany stylistyczne czekają też Accorda (marzec/kwiecień) oraz luksusowy Legend. Jeszcze przed latem pojawi się poważny konkurent dla Priusa, czyli Civic Hybrid, następca wersji IMA. Być może pod koniec roku pojawi się kolejna generacja terenowego CR-V.

Mercedes rozpocznie rok nową klasę R (luty). Później pojawią się odświeżone SL (marzec), klasa E (czerwiec), nowy terenowy GL (koniec wakacji) i CL (koniec roku).

Miłośnicy francuskich modeli powinni w roku 2006 przede wszystkim zwrócić uwagę na Citroena C6 (już jest na rynku), Peugeota 207 (czerwiec/lipiec), 407 Coupe oraz Megane po faceliftingu (marzec). Zmiany czekają także dostawczy model Jumper. W ofercie pojawią się także nowe wersje silnikowe (m.in. 2,2 HDi w C5) i skrzynie biegów (Citroen).

I jeszcze nieco nowości z rynku azjatyckiego. W styczniu dostępna będzie dziewiąta generacja Mitsubishi Lancera Evolution, natomiast "zwykły", zmodernizowany Lancer pojawi się w kwietniu. Również w kwietniu dostępny będzie odświeżony L200, a przed wakacjami Colt CZC, czyli coupe-cabrio. Nissan to przede wszystkim marcowa premiera modelu Note oraz Micry w wersji coupe-cabrio. W ofercie Suzuki pojawi się silnik diesla do Grand Vitary. Natomiast wciąż nie jest znana data premiery bliźniaczego do Fiata Sedici modelu SX4. Kia zadebiutuje z nowym modelem Magentis (luty), nową Carensą (kwiecień), a pod koniec roku "słowackim" modelem oznaczonym na razie symbolem ED. Hyundai w drugim kwartale wypuści na rynek nowe Santa Fe oraz Accent, a także wprowadzi nowe silniki do Sonaty. Najmłodszy na naszym rynku Ssangyong, na przełomie lutego i marca powiększy swoją ofertę o terenowego Kyrona.

I na koniec o pozostałych nowościach. Obecny w Polsce od kilku miesięcy Cadillac doda do oferty model BLS (marzec/kwiecień) oraz Escalade (II połowa roku). BMW wprowadzi Z4 coupe, odświeży modele Z4, X3 oraz serię 3. Jaguar będzie miał nowego XK, zaś Volvo kabrioleta C70.

Prawdziwym hitem może okazać się wprowadzenie pod koniec roku do sprzedaży marki Hummer. Nie jest to wprawdzie jeszcze potwierdzona informacja, ale jeśli tak by się stało, auta te byłyby sprzedawane wspólnie z Cadillakami i Corvette.