Jaguar C-XF to czterodrzwiowy sedan, który łączy w sobie nowoczesne elementy dynamiki wraz z klasycznymi cechami charakterystycznymi tej marki. Prezentowane studium koncepcyjne wyposażone zostało w widlastą ósemkę z turbodoładowaniem o pojemności 4,2 litra. Za design samochodu odpowiedzialni byli ludzie, którzy zajmowali się wcześniej tworzeniem nagradzanego wielokrotnie Jaguara XK. Dyrektor designu marki Jaguar, Ian Callum oraz szef ds. zaawansowanych projektów, Julian Thomson stworzyli auto, które sami określają definicją czystości. Dodają także: "Nowy, koncepcyjny model C-XF jest najnowocześniejszym i najbardziej dynamicznym czterodrzwiowym coupe, jakie zostało dotąd przez nas stworzone. Samochód ten prezentuje jak będą wyglądać kolejne generacje sportowych limuzyn Jaguara. Wygląda na to, że przyszłość tej marki zapowiada się tak samo ekscytująco jak model C-XF."

Cechą charakterystyczną koncepcyjnego sedana są przednie reflektory o wąskim i klinowatym kształcie. Ich wygląd ewaluował z podwójnych lamp, które znamy doskonale z poprzednich wersji Jaguara. Ich zadziorny kształt nadaje agresywnego profilu modelowi. Pomiędzy nimi znajduje się potężny, kwadratowy grill. Idąc wzdłuż jego boków aż po tylną oś zauważymy z pewnością muskularną linię samochodu, akcentowaną dodatkowo bocznymi wlotami powietrza oraz stożkowatym tyłem.

Wewnątrz auta odnajdziemy podobne połączenie sportowej stylistyki wraz z komfortem i luksusem. Przednie fotele wykonano z lekkich tworzyw, a następnie odpowiednio wyprofilowano tak, by imitowały one 'kubełki'.  W tylnym rzędzie zamontowano także dwa osobne fotele, co pozwoli wygodnie podróżować dodatkowym pasażerom. Pomiędzy przednimi fotelami znajduje się tunel środkowy wykonany z aluminium o bardzo futurystycznym wyglądzie. Na kokpicie zastosowano szereg nowatorskich, a także innowacyjnych technologii. Jedną z nich jest system Jaguarsense, który wykrywa ruch, a następnie uruchamia określoną funkcję. Dla zobrazowania tego urządzenia wyobraźmy sobie, że machamy w określony sposób dłonią, a system po wykryciu tego ruchu uaktywnia np. wycieraczki. Innym ciekawym rozwiązaniem jest przycisk zapłonu. Pulsuje on w rytmie uderzeń serca, a po jego naciśnięciu obniża się konsola środkowa ukazując lewarek zmiany biegów. Po uruchomieniu silnika niebieskie światło rozpościera się wokół kabiny, a na przednim grillu pojawia się przytłumiony niebieski kolor oznaczający uruchomienie auta.

Jak widać nowy Jaguar C-XF prezentuje bardzo dużo ciekawych, a zarazem bardzo odważnych rozwiązań. Czy mają one szanse pojawić się w finalnej wersji samochodu, tego jeszcze do końca nie wie nikt.