Opel Vivaro-e został zbudowany na tej samej platformie EMP2, jaką wykorzystują wersje z tradycyjnym napędem i produkowany jest w tej samej fabryce w Valenciennes we Francji na taśmie montażowej, na której powstają odmiany wysokoprężne.

Dzięki temu, że już w fazie projektowej inżynierowie planowali odmianę z napędem elektrycznym, to umieszczone pod podłogą baterie litowo-jonowe nie zmniejszają praktyczności tego auta. Opel obiecuje przy tym zasięg do 230 km, przy zastosowaniu 18 modułów o pojemności 50 kWh lub nawet 330 km przy 27 modułach o pojemności 75 kWh. Obydwie odmiany będą standardowo wyposażone w ładowarkę pokładową, jednofazową o mocy 7,4 kW, a na liście opcji znajdzie się system trójfazowy o mocy 11 kW. Baterie będzie można ładować zarówno ze zwykłego domowego gniazdka jak i z Wall Boxa czy terminala szybkiego ładowania. Przy wykorzystaniu tego ostatniego o mocy 100 kW naładowanie akumulatorów do 80 proc. pojemności ma trwać tylko 30 minut dla wersji o mniejszej pojemności baterii lub 45 minut dla akumulatora 75 kWh.

Źródłem napędu Vivaro-e jest silnik o mocy 100 kW (136 KM) i momencie 260 Nm, taki sam jak w elektrycznej odmianie Corsy. Współpracuje on z jednobiegową przekładnią i ma zapewniać wyróżniające się wśród elektrycznych aut dostawczych osiągi, w tym maksymalną prędkość do 130 km/h.

Tak jak w odmianach z tradycyjnym napędem klienci będą mieli do wyboru wersje: Furgon z kabiną załogową, platformę i osobowe kombi o ładowności do 1275 kg, w trzech długościach – 4,60 m (Compact), 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long). W zależności od odmiany pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi odpowiednio 5,1, 5,8 a nawet 6,6 m3. Co ważne, Vivaro-e może pochwalić się ładownością tylko o 130 kg mniejszą w porównaniu z odmianami wysokoprężnymi, a dodatkowo jest to pierwsze auto użytkowe, które będzie w stanie ciągnąć przyczepę o masie do 1 tony.

Opel Vivaro-e – duży wybór wersji i opcji wyposażenia

Standard wyposażenia będzie porównywalny z klasycznymi Vivaro i w zależności od wybranego pakietu obejmie takie pozycje, jak m.in.: projekcyjny wyświetlacz head-up, system wspomagania utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, a także czujnika parkowania i kamerę cofania. Do tego do wyboru będą systemy multimedialne Mulimedia i Multimedia Navi Pro współpracujące z Apple CarPlay i Android Auto. Natomiast z czasem klientom zostanie udostępniona specjalna aplikacja „myOpel” oraz „Free2Move Services” (na wybranych rynkach) ułatwiająca korzystanie z usług związanych z elektromobilnością Groupe PSA.

Pierwsze dostawy Vivaro-e planowane są jesienią. Niestety, nie znamy jeszcze cen nowego modelu. W przyszłym roku do gamy ma dołączyć osobowa wersja Life, a także elektryczne Combo-e.