Wprawdzie we wrześniu ubiegłego roku we Frankfurcie można było zobaczyć Peugeota 308 SW Prologue, jednak była to wówczas jeszcze wersja prototypowa tego modelu. Choć trzeba przyznać, iż bardzo zbliżona stylistycznie do obecnej wersji produkcyjnej. Peugeot 308 SW w sprzedaży pojawi się w połowie roku, a na polskim rynku najprawdopodobniej tuż po wakacjach.

Peugeot 308 SW mierzy 4,5 m długości, a więc o 71 mm więcej niż cieszący się dużą popularnością jego poprzednik (w ciągu sześciu lat 307 SW sprzedany został w ok. 900 tys. egzemplarzy). Szerokość 1.815 mm jest identyczna jak w hatchbacku, zaś wysokość wynosi 1.555 mm. W stosunku do hatchbacka zwiększył się także o 100 mm rozstaw osi, który teraz wynosi 2.708 mm

Pod względem stylistycznym Peugeot 308 SW będzie zarówno typowym przedstawicielem marki, jak i modeli oznaczonych literkami 'SW'. Przód jest identyczny jak w modelu 308, tylna część (bok i sam tył) jest analogiczna do  do modeli 207 SW i 407 SW - bardziej zaokrąglona, z pochylonymi do tyłu słupkami D oraz zachodzącymi na boki tylnymi światłami. Pasażerowie będą mogli się cieszyć z dużego panoramicznego dachu (1,68 m2 powierzchni).

We wnętrzu, ponownie, jest identycznie niemal jak w hatchbacku. Z pewnością docenić powinno się  trzy takiej samej wielkości siedzenia drugiego rzędu, które można niezależnie przesuwać, pochylać, składać i wyjmować. Co więcej można zamówić wersję siedmioosobową, z dwoma mniejszymi i chowanymi całkowicie pod podłogą siedzeniami w trzecim rzędzie.

308 SW dostępny będzie z 5 silnikami benzynowymi o mocy od 95 do 175 KM oraz trzema dieslami od 90 do 136 KM. Nowością jest 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 175 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, który przyspiesza do prędkości 100 km/h w 8,3 sekundy i maksymalnie może się rozpędzić do 225 km/h. Średnie spalanie tej jednostki w 308 SW wynosi 7,6 l/100 km. Jednostki silnikowe Peugeota 308 SW współpracują albo z 5-biegową manualną skrzynią biegów, albo 4-stopniowym automatem, albo z nową 6-stopniową przekładnią automatyczną

Za bezpieczeństwo odpowiada m.in. nawet 7 poduszek powietrznych (w tym poduszka ochraniająca kolana kierowcy), system ostrzegający o przekroczeniu linii na drodze czy kierunkowe światła biksenonowe.