Elantra LPI, na rodzimym rynku oznaczona symbolem Avante napędzana jest silnikiem spalinowym o pojemności 1,6 litra oraz silnikiem elektrycznym o mocy 15 kW. Moc przekazywana jest za pomocą przekładni bezstopniowej, co wydatnie ogranicza zużycie paliwa.

Obliczono, że koszty eksploatacji Hyundaia będą co najmniej 40% mniejsze w porównaniu z konkurencyjnym autami hybrydowymi dostępnymi na rynku. Dowiedziono również, iż utrzymanie Elantry LPI HEV będzie o 50% tańsze w porównaniu z tym samym modelem, wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy (podstawą wyliczeń są ceny paliw w Korei).

Elantra LPI HEV będzie droższa od podstawowego modelu ze względu na zastosowanie dodatkowego oprzyrządowania, składającego się z baterii litowo-polimerowych, silnika elektrycznego zasilanego prądem stałym oraz elektrycznego systemu sterowania. Jednak dodatkowe koszty związane z wyższą ceną zakupu powinny zwrócić się w ciągu dwóch lat.

Dodatkowym atutem Elantry LPI HEV jest niski poziom emisji CO2 - 103 g/km. Emisja pozostałych substancji zanieczyszczających środowisko zmniejszona została o 90% w porównaniu z tym samym modelem wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy. Dzięki temu nowy Hyundai z napędem hybrydowym zakwalifikowany został do grupy aut o "super niskiej emisji zanieczyszczeń" (Super Ultra Low Emission Vehicle).

Elantra LPI HEV jest pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w baterie litowo-polimerowe wielokrotnego ładowania, których wyłącznym dostawcą jest firma LG Chem, jeden z największych producentów akumulatorów na świecie. Wyższość baterii litowo-polimerowej nad litowo-jonową polega na większej pojemności energetycznej, niższych kosztach produkcji, oraz dłuższej żywotności.

Początkowo sprzedaż Hyundaia Elantry LPI HEV ograniczy się wyłącznie do rynku koreańskiego. Jednak niewykluczony jest eksport do krajów, w których dostępny jest płynny gaz LPG najwyższej jakości. Więcej szczegółów na temat Elantry LPI HEV dostępnych będzie w 2009 roku.