Przedsprzedaż nowego Polo rozpocznie się już 14 marca, a właściwa sprzedaż na najważniejszych rynkach europejskich ruszy pod koniec kwietnia. Co ciekawe, przedstawiciele koncernu zapewniają, iż ceny pozostaną na niezmienionym poziomie. Najtańsza wersja, z 1,2-litrowym silnikiem kosztować będzie 11.250 euro.

Po nowym Passacie, Polo będzie drugim modelem Volkswagena z nowym obliczem. Całkowicie zmieniona przednia część ukształtowana została w kształt litery V. Od przednich słupków aż do grilla chłodnicy przez cała maskę ciągną się przetłoczenia. Zmieniony przód przełożył się na większą długość auta o 19 mm w porównaniu do poprzednika (3.916 mm), szerokość (1.650 mm) i wysokość (1.465 mm).

Kolejny, dynamiczny akcent można zaobserwować w tylnej części auta. Tworzą go kształt tylnej szyby oraz nowe tylne światła.

Najnowsze Polo oferowane będzie w trzech poziomach wyposażenia: Trendline, Comfortline oraz Sportline. Spora lista elementów wyposażenia zwiększająca komfort oraz bezpieczeństwo została teraz jeszcze bardziej wydłużona. Wśród nowości pojawią się m.in. system ABS z asystentem hamowania, elektrycznie regulowane przednie szyby, klimatyzacja (od wersji Comfortline) oraz centralny zamek. Takie elementy jak czujnik parkowania, czujnik ciśnienia w oponach czy system coming-home do tej pory dostępne były raczej w modelach z wyższych półek.

Nowocześnie prezentuje się również wnętrze nowego Polo z materiałami wysokiej jakości. Obok zmienionego kształtu instrumentów pojawiła się również nowa kierownica.

Seryjnie nowe Polo wyposażone będzie w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne dostępne będą w opcji. W 100-konnej oraz mocniejszych wersjach silnikowych znajdzie się system ESP, w słabszych wersjach system ten będzie oferowany jako wyposażenie dodatkowe.

Do wyboru będzie pięć silników benzynowych o mocy od 55 do 100 KM oraz cztery nowoczesne silniki wysokoprężne TDI o mocy od 70 do 130 KM.