Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Porsche 911 Carrera S wraca na rynek. Jest wyraźnie mocniejsze

Porsche 911 Carrera S wraca na rynek. Jest wyraźnie mocniejsze

Porsche systematycznie uzupełnia gamę odświeżonej 911, tym razem o wariant Carrera S. Nowa "eska" zbliżyła się do poprzedniego GTS-a, ma poszerzone możliwości personalizacji i nadal będzie dostępna z nadwoziem typu coupe i kabriolet.

Porsche 911 Carrera S 2025Źródło: Porsche

Porsche 911 Carrera S ma o 30 KM więcej

Porsche 911 Carrera S plasuje się pomiędzy bazową Carrerą a wspomnianą odmianą GTS T-Hybrid (stała się hybrydowa). Trzylitrowy, sześciocylindrowy bokser biturbo generuje teraz 480 KM mocy i 530 Nm momentu obrotowego przy jednoczesnej redukcji emisji spalin. Zamontowano nowe turbosprężarki i kompleksowo zoptymalizowano chłodzenie powietrza doładowującego, korzystając z rozwiązań znanych z poprzedniej generacji 911 Turbo.

Nowe 911 Carrera S Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,3 s, a prędkość maksymalna to 308 km/h. Ośmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK jest seryjna. W tej wersji napęd trafia na tylne koła.

Porsche 911 Carrera S 2025
Porsche 911 Carrera S 2025Źródło: Porsche

Porsche 911 Carrera S z bogatszym wyposażeniem

Producent podkreśla, że wydłużył listę wyposażenia standardowego 911 Carrera S, więc nie trzeba będzie dopłacać za tak wiele rzeczy. W serii dostaniemy m.in.: reflektory LED Matrix, opony w mieszanym rozmiarze z 20 i 21-calowymi obręczami Carrera S, sportowy układ wydechowy z końcówkami w kolorze srebrnym oraz układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), niedostępny dla 911 Carrera.

Zobacz też: Porsche 911 dla purystów. Fani będą zachwyceni

Auto w seryjnej specyfikacji ma fotele, deskę rozdzielczą i panele drzwi pokryte skórą. Składane tylne siedzenia są dostępne bez dodatkowej opłaty (cabrio jest wyłącznie czteromiejscowe).

"Eska" zyskała ponadto układ hamulcowy z 911 Carrera GTS (tarcze o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu). W opcji oferowane są ceramiczne hamulce, pakiet Sport Chrono oraz sportowe zawieszenie PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem, występujące razem ze skrętną tylną osią

Porsche 911 Carrera S już dostępne

Tradycyjnie dla Porsche w chwili ogłoszenia danej wersji można już na nią składać zamówienia. Nowe 911 Carrera S kosztuje od 770 tys. zł. Kabriolet jest o 60 tys. zł droższy. Oczywiście mówimy o cenach bazowych, przejście przez konfigurator z reguły zakończy się znacznie wyższą kwotą.

Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków