Auto Świat Wiadomości Premiery Renault Trafic SpaceNomad, czyli dostawczak w roli kampera

Renault Trafic SpaceNomad, czyli dostawczak w roli kampera

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Dostawczy samochód z podnoszonym dachem to jeden z najprostszych sposobów na kampera. Nie dziwi zatem, że Renault sięga po sprawdzoną receptę. By sprostać zapotrzebowaniu, Francuzi radykalnie zwiększają moce produkcyjne. Okazuje się, że jest coraz więcej chętnych na niedrogie kampery na bazie dostawczego auta.

Renault Trafic SpaceNomad 2022
Zobacz galerię (7)
Renault
Renault Trafic SpaceNomad 2022

Produkcja kamperów nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. By stworzyć auto, którym ruszymy na wakacje, trzeba prac w kilku zakładach – w tym, który wyprodukuje tzw. bazowy pojazd oraz kolejnym, który zajmie się przeróbką. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego Renault Trafic SpaceNomad. Zwykły Trafic powstaje bowiem w fabryce Renault w Sandouville w Normandii. Stamtąd trafia do specjalistycznych zakładów jednej z najbardziej renomowanych francuskich firm zajmujących się budową kamperów — Pilote nieopodal francuskiego Angers.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Renault nie kryje, że współpraca z Pilote to rozwiązanie korzystne dla obu stron. Po co bowiem samodzielnie eksperymentować z kamperami i uczyć się na własnych błędach, skoro można skorzystać z usług firmy z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem. Pilote już od lat 70. projektuje i buduje kampery. Zwykle korzysta z platformy Fiata Ducato (to wciąż bestseller na rynku), ale nie stroni też od modeli Renault.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Aby zmienić zwykłe auto dostawcze w prawdziwego kampera potrzeba dziewięciu dni. W tym czasie samochód zyskuje nowe wnętrze z obrotowymi fotelami przednimi, kanapą pełniącą funkcję łóżka, lodówkę o pojemności 49 l, dwupalnikową kuchenkę, zlew z kranem, zbiorniki na wodę i ścieki, rozkładane stoliki (wewnętrzny i zewnętrzny), prysznic i dużą markizę o powierzchni ponad 4 m2.

Pilote odpowiada także za składany dach wzbogacony o panel fotowoltaiczny. Przyda się, by sprostać zapotrzebowaniu na energię (z zasilania bateryjnego można korzystać nawet przez 72 godz., a nie 48 jak w innych autach). W końcu na pokładzie nie zabrakło dodatkowego oświetlenia, lodówki czy gniazd USB do ładowania sprzętu mobilnego. Instalację panelu warto docenić za coś jeszcze. Renault chwali się, że konstrukcja jest płaska i smukła. Nie wpływa zatem na zwiększenie wysokości pojazdu. Łatwiej zmieścić się samochodem w parkingach o ograniczonej wysokości (np. w centrach handlowych).

Dla Pilote współpraca z Renault to dodatkowe wyzwanie. Jeszcze cztery lata temu firma produkowała zaledwie 200 pojazdów rocznie. Dzięki kontraktowi z Renault zwiększono moce produkcyjne. Jeszcze w tym roku firma osiągnie wydajność aż 200 samochodów miesięcznie. Dla klientów to dobra wiadomość. Jest szansa, że na zamówionego kampera nie trzeba będzie czekać latami.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków