Saab 9-4X jest jednym z ostatnich projektów, jakie powstały pod skrzydłami General Motors, zanim koncern sprzedał udziały w szwedzkiej marce holenderskiemu Spykerowi. Pojazd zbudowany jest na platformie i podzespołach Cadillaca SRX, z którym będzie współprodukowany w meksykańskiej fabryce Ramos Arizpe.

Kształt i stylistyka nadwozia Saaba 9-4X nie jest zaskoczeniem, bo wyraźnie nawiązuje do prototypowego modelu 9-4X BioPower pokazanego podczas salonu samochodowego w Detroit w 2008 roku. Od swojego pierwowzoru różni się niewiele, bo wielkością świateł przeciwmgielnych, obudową lusterek zewnętrznych, tylnymi lampami i mniej rzucającymi się w oczy felgami. Podobnie jest we wnętrzu, gdzie różnice dotyczą jedynie tapicerki i kształtu wlotów powietrza.

W momencie debiutu Saab 9-4X będzie dysponował dwoma benzynowymi silnikami V6, z których jeden będzie wolnossącą jednostką z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności trzech litrów, mocy 265 KM i momencie obrotowym na poziomie 302 Nm. Drugi z motorów dysponuje pojemnością 2,8 litra, z której dzięki turbosprężarce inżynierowie uzyskali 300 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Oba silniki współpracują z 6-stopniowym automatem.

Podstawowa, 265-konna wersja Saaba 9-4X dostępna będzie zarówno z napędem na przednie koła, jak i z napędem na obie osie XWD Saaba. Przyspieszenie do "setki" wyniesie od 7,9 sek. (2WD) do 8,4 sek. (XWD).

Mocniejszy Saab 9-4X występować będzie w specyfikacji Aero z napędem XWD. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwać będzie niecałe 8 sekund. Wszystkie wersje rozpędzą się do maksymalnej prędkości przekraczającej 200 km/h.

Saab 9-4X pojawi się w północnoamerykańskiej sieci dilerskiej w maju przyszłego roku, natomiast do Europy zawita w sierpniu 2011 roku. Ceny i wyposażenie zostaną ujawnione w innym czasie.