Almeco, wyłączny importer samochodów SsangYong w Polsce, już od zeszłego roku stara się rozbudować sieć sprzedaży modeli Rexton, Musso Sports i Korando. Z wieloletnimi doświadczeniami związanymi z wdrażaniem wcześniej marki Saab na nasz rynek, tworzona jest nowa sieć dealerska.

Do salonu i dwóch punktów serwisowych w Warszawie, po jednym w Krakowie, Poznaniu, Białymstoku i Olsztynie, dołączył ostatnio salon we Wrocławiu. Tym samym istniejąca oficjalnie od zeszłego roku marka ma już sześć przedstawicielstw w największych polskich miastach.

Plany importera zakładają start kolejnych czterech salonów w największych aglomeracjach do końca tego roku. Są już prowadzone zaawansowane rozmowy dotyczące nowych lokalizacji w Lublinie i Bydgoszczy, poszukiwany jest także partner dla nowej inwestycji w największym ośrodku północnej części kraju - w Trójmieście.

Aktualna paleta modelowa marki SsangYong w Polsce to pick-up MussoSports i Rexton (zakończona została już produkcja modelu Korando). Ten drugi, duży SUV stanowi siłę napędową sprzedaży. Do tej pory, w ciągu sześciu miesięcy, już 46 klientów wybrało luksusową terenówkę, konkurenta Kii Sorento i Hyundai'a Terracan.

Natomiast w przyszłym roku spodziewany jest kolejny model, następca rywalizującego z Jeepem Wranglerem, charakterystycznego modelu Korando. Być może będzie to auto przypominające nieco concept-cary zaprezentowane podczas tegorocznej wystawy motoryzacyjnej w Seulu.

Podczas prezentacji "Fly high over the world" ("Lataj wysoko ponad światem"), SsangYong komunikował nową strategię dla swoich produktów. Widać po tym, że nowy udziałowiec firmy, którym od niedawna jest SAIC (Shanghai Automotive Industry Company), stara się ukierunkować markę w stronę produkcji atrakcyjnych modeli.

Takim ma właśnie być SV-R. Odważne, wyraziste linie, duży żebrowany grill i projektorowe reflektory wprowadzają zdecydowaną zmianę w stylistyce. W ślad za nim idą, bazowane na tym samym podwoziu, modele XMT i XCT.

Pierwszy reprezentuje coraz liczniejszą na rynkach klasę SUT (Sports Utility Truck), do której zalicza się między innymi obecny SsangYong MussoSports, czy Hummer H2 SUT. Drugi to jeszcze bardziej intrygująca wizja - połączenie rasowego coupe i auta 4x4. Klasa SUC (Sports Utility Coupe), dopiero pojawia się na rynkach, ale już cieszy się dużym zainteresowaniem, ciągle poszukujących nowości klientów.

SsangYong już od jakiegoś czasu zapowiada wprowadzenie do produkcji nowych modeli. Miejmy nadzieję, że zachowają one wiele ze swojego wyglądu i charakteru, kiedy trafią na rynki globalne, a w tym Polski.

U nas możemy wkrótce liczyć na ogólnopolską kampanię medialną marki, co powinno przyczynić się do wzrostu jej popularności i konkurencyjności.