Specjalnie zaprojektowane sportowe zawieszenie obniżone dodatkowo o trzy cale, powiększone, 21-calowe koła, unikalna sylwetka, a także specjalne dodatki jak wyłożone dywanem wnętrze to tylko niektóre z ciekawostek, którymi zaskakiwać będzie Honda Element SC. Zewnętrzna stylizacja nadwozia jest skierowana w sportowym kierunku nawiązując dzięki zastosowanym elementom do serii SC. Charakteryzują to ksenonowe reflektory przednie, a pod nimi masywny zderzak w którym umieszczony jest wielki wlot powietrza. Grill pod maską został pomalowany na kolor czarny. Charakterystyczna miedziana barwa nadwozia jest akcentem w kierunku sportowego stylu.

Wnętrze samochodu jak można sie spodziewać, oferować będzie dużą przestrzeń połączoną z maksymalną ergonomią. Konsola środkowa posiada bardzo wiele schowków pozwalających przechowywac tam telefony komórkowe oraz odtwarzacze MP3. Cała tapicerka posiada miedziane akcenty, stonowane z kolorem nadwozia.

Pod maską tego samochodu znajdzie się 2,4 litrowy silnik DOHC i-VTEC, którego moc została zwiększona o 10 koni mechanicznych w stosunku do poprzedniego modelu, dając ich tym samym aż 166. Udało się to dzięki zastosowaniu bardziej wydajnych wlotów powietrza, a także sportowego układu wydechowego. W zwiększeniu wydajności udział wzięła zmiana wałka rozrządu. W samochodzie tym standardowo montowana jest pięciobiegowa skrzynia manualna, w opcji zaś dostępny będzie także pięciostopniowy automat.

Dopełniając założen swojego programu bezpieczeństwa, Honda oferuje samochód, który będzie posiadał oprócz zestawu standardowych poduszek powietrznych, także kurtyny powietrzne oraz poduszki boczne u pasażera i kierowcy. Poza tym zaimplementowano tam również system VSA (Vechicle Stability Assist) oraz ABS.