Początek legendy temu autu dał Dodge Viper RT/10 Convertible z roku 1992, którego kontynuacją był Viper GTS Coupé z 1996 r. Viper trzeciej generacji zadebiutował w 2003 roku jako Roadster, a najnowszy Dodge Viper SRT10 model roku 2006, który debiutuje na wystawie w Los Angeles, ma ponownie linię Coupé.

"Nowy Dodge Viper SRT10 Coupé 2006 jest kontynuacją tradycji pierwszego Dodge Vipera i dostarcza swym entuzjastom dokładnie tego, czego oczekują od amerykańskiego supersamochodu sportowego." - twierdzi Dan Knott, dyrektor pionu Street and Racing Technology (SRT).

Vipera SRT10 Coupé 2006 od siostrzanego Vipera Roadstera odróżnia stylizacja nadwozia, nawiązując w ten sposób do swej oryginalnej tradycji. Po dobudowaniu konstrukcji stalowego dachu sztywność skrętna SRT10 Coupé stała się jeszcze wyższa niż w siostrzanym kabriolecie.

Pod względem aerodynamicznym Dodge Viper SRT10 Coupé 2006 charakteryzuje się zwiększoną siłą docisku do podłoża i stabilnością przy wyższych prędkościach jazdy - w efekcie opadającej linii dachu oraz zastosowania tylnego spojlera na pokrywie bagażnika.

Jedynymi wspólnymi dla Vipera SRT10 Coupé i Roadster elementami nadwozia są - pas przedni i błotniki, pokrywa komory silnika oraz drzwi. Oprócz stałego dachu

i zmodyfikowanej klapy bagażnika Viper SRT10 Coupé 2006 posiada szereg nowych elementów zewnętrznych, m.in. specjalną oprawę szyby czołowej, szyby boczne, tylny pas karoserii, panele tylne oraz tylne lampy zespolone.

Długość nowego Vipera wynosi 4.459 mm, rozstaw osi 2.510 mm, szerokość 1.911 mm, a wysokość 1.234 mm. Viper SRT10 Coupé początkowo będzie dostępny w kolorze błękitnym Viper Blue z dwoma białymi, sportowymi pasami wzdłuż nadwozia - jako nawiązanie do najbardziej poszukiwanej wersji tego samochodu - Dodge Vipera GTS 1996.

Samochód napędzany jest silnikiem V-10 o pojemności 8,3 litra, rozwijającym moc 500 KM i moment obrotowy 712 Nm. Kadłub silnika wykonano z aluminium. 90 procent momentu obrotowego dostępne jest w szerokim zakresie od 1500 do 5600 obr/min. Napęd przenoszony jest na koła tylne poprzez sześciostopniową, manualną skrzynię przekładniową typu "heavy duty".

Doskonałe własności jezdne zapewnia Viperowi SRT10 Coupé niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół typu wyścigowego, w skład którego wchodzą m.in. wahacze trójkątne i zwrotnice z aluminium oraz lekkie kolumny resorujące (sprężyny śrubowe, amortyzatory). Samochód osadzony jest na obręczach aluminiowych o rozmiarze 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu z ogumieniem "run-flat" (umożliwiającym jazdę po przebiciu opony) oraz czujnikiem ciśnienia w każdym z zaworów powietrznych.

Dodge Viper SRT10 Coupé 2006 oferowany będzie przez dealerów Dodge w USA od jesieni 2005 roku. Produkcja pojazdu odbywa się w Detroit w zakładzie Conner Avenue Assembly Plant.