Źródłem napędu w Porsche 911 GT3 jest najnowsza ewolucja 3,6 l. silnika typu Boxer, który generuje moc 415 koni mechanicznych. Sześciocylindrowa jednostka w porównaniu z wersją seryjną została nieco zmodyfikowana i jednocześnie odchudzona.

Auto napędzane jest poprzez sześciostopniową skrzynie biegów w której odpowiednio zostały skrócone poszczególne biegi, tak aby dawać kierowcy jeszcze większą frajdę podczas przyspieszania czy kontrolowania pojazdu mocą przy pokonywaniu zakrętów. Rezultatem tych zabiegów jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy i osiąganie prędkości 160 km/h po zaledwie 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna Porsche 911 GT3 wynosi 310 km/h.

Warto zwrócić uwagę także na możliwość adaptacji zawieszenia do określonej nawierzchni. Złośliwi mogliby stwierdzić, że takim samochodem można jeździć i tak tylko po twardych drogach. Zgoda, jednak przy osiąganiu dużych prędkości i przeciążeń możliwość regulacji wysokości zawieszenia jest bardzo istotnym elementem, tym bardziej kiedy do sprawdzenia umiejętności GT3 wybierze się tor wyścigowy. Dla zapewnienia dodatkowej przyczepności auto seryjnie wyposażone jest w sportowe opony oraz "szperę" dyferencjału. Dla sprawdzenia własnych umiejętności (w tym przypadku przywódczych, aby udowodnić kto tu kogo prowadzi) istnieje możliwość odłączenia systemu kontroli trakcji.

Kolejnymi elementami poprawiającymi dynamikę jazdy oraz wygląd GT3 są 19"calowe sportowe koła, hamulce o rozmiarach tarcz 350 mm. Co ciekawe Porsche nie jest seryjnie wyposażone w hamulce ceramiczne, choć istnieje możliwość dokupienia takiej opcji.

Wnętrze zawiera tylko te elementy, które rzeczywiście są konieczne do jazdy samochodem. Brak jest tutaj nadmiernej finezji, jednak ta pewna prostota i surowość mają bezsprzecznie rasowy charakter. W kwestii komfortu GT3 jest kopią modelu 911 Carrera, choć tu i ówdzie dostrzec można elementy wykończone materiałem w stylu "Alcantra".

Mimo, że auto Porsche 911 GT3 jeszcze nie wjechało na genewskie salony jest już do kupienia za cenę 108 083 tys. euro. Fanom wyścigów z zasobnym portfelem radzimi jednak poczekać do jesieni 2006 roku. Wówczas pojawi się Porsche GT3 w wersji RS.