Koncepcyjny Volvo ReCharge Concept, zbudowany na bazie modelu C30, posiada silniki elektryczne i akumulatory na kołach. Pojedyncze ładowanie pozwala przejechać około 100 km na samym akumulatorze, a po jego wyładowaniu samochód napędzany jest czterocylindrowym silnikiem Flexifuel, który jednocześnie ładuje akumulator.

System ReCharge Concept został stworzony w centrum Volvo Monitoring and Concept Center (VMCC), ośrodku badawczym Volvo Car Corporation mieszczącym się w Kalifornii.Podczas jazdy wyłącznie na akumulatorze koszty eksploatacyjne samochodu będą o około 80% niższe niż w porównywalnym samochodzie z silnikiem benzynowym. Po przekroczeniu limitu 100 km poziom

zużycia paliwa waha się od 0 do 5,5 litra na 100 km, w zależności od odległości pokonanej na silniku. Niższa niż w innych modelach hybrydowych, nawet o 66%, będzie emisja dwutlenku węgla.

System Volvo ReCharge Concept łączy w sobie szereg najnowszych rozwiązań technologicznych tworząc układ zwany “hybrydowym układem szeregowym", w którym brak jest mechanicznego połączenia pomiędzy silnikiem spalinowym a kołami pojazdu. Akumulatory znajdujące się w bagażniku wykonane są w technologii litowo-polimerową. Cztery silniki elektryczne, po jednym na każdym kole, dają niezależny napęd. Czterocylindrowy silnik Flexifuel o pojemności 1,6 litra napędza nowoczesny generator, który w wydajny sposób zasila elektryczne silniki kół po wyczerpaniu akumulatora.

Silnik spalinowy włącza się automatycznie po zużyciu 70% mocy akumulatora. Jednakże kierowca może również ręcznie uruchomić go za pomocą przycisku na desce rozdzielczej. Dzięki temu kierowca może uruchomić silnik wcześniej w celu zmaksymalizowania stopnia naładowania akumulatora.

Volvo C30 z technologią hybrydową zachowuje swój sportowy, dynamiczny charakter. Samochód przyspiesza do prędkości 100 km/h w 9 sekund, a jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Pełny cykl ładowania akumulatora wynosi 3 godziny, jednak nawet szybkie, godzinne "podładowanie" powinno zapewnić moc wystarczającą do przejechania około 50 kilometrów.