Twingo Renaultsport R2 powstało na bazie 133-konnego Twingo RS. Zastosowanie nowych tłoków, wałków rozrządu, lżejszego koła zamachowego i sportowego układu wydechowego umożliwiło wydobycie z 1,6 litra pojemności mocy 160 KM.

Silnik wymaga wysokich obrotów. Maksymalna moc jest dostępna przy 7250 obr./min., natomiast maksimum momentu obrotowego - 160 Nm - pojawia się przy 5500 obr./min. Chęć uzyskania najlepszych osiągów wiąże się z koniecznością utrzymywania przynajmniej 5500 obr./min. Renault sugeruje serwisowanie silnika po każdych 2500 kilometrów jazdy po odcinkach specjalnych.

Przeniesienie napędu powierzono przednim kołom. Moc trafia na nie poprzez mechanizm różnicowy z blokadą, sportowe sprzęgło oraz kłową skrzynię biegów. Konstrukcja ostatniej pozwala na zmienianie przełożeń bez wciskania pedału sprzęgła. System odcinający zapłon w trakcie manipulowania lewarkiem umożliwia zmiany biegów nawet przy gazie wciśniętym w podłogę.

Bezpieczeństwo przede wszystkim - wnętrze niewielkiego Twingo wyposażono w klatkę pospawaną z ponad 40 metrów rur. Ponadto kierowca i pilot są chronieni przez kubełkowe fotele i 6-punktowe pasy bezpieczeństwa. Na pokładzie samochodu znalazł się także elektronicznie sterowany system gaśniczy.

Twingo Renaultsport R2 otrzymało zawieszenie z możliwością wszechstronnej regulacji oraz wzmocnione hamulce. Dla kierowców planujących udział w szutrowych rajdach przygotowano pakiet zawierający specjalne sprężyny, osłony podwozia oraz wzmocnioną tylną belkę.

Zestaw zamieniający Renault Twingo RS w rajdową bestię został wyceniony na niecałe 28 tysięcy euro, do których należy doliczyć podatek. Jego zamówienie pozwala na zakup Twingo na preferencyjnych warunkach.