Oficjalnie przeznaczony na europejski rynek pięciodrzwiowy hatchback z segmentu C zakodowany jest jednak wciąż pod nazwą FD. Aby móc z powodzeniem konkurować w jednym z najbardziej zatłoczonych segmentów, nowy Hyundai ma wyróżniać się bogatym wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, ciekawą stylistyką o dynamicznym charakterze. Nabywca będzie miał do wyboru trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne, zestrojone z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów. Zaletą Hyundaia ma być także ponadprzeciętna przestrzeń pasażerska oraz duży, łatwo dostępny bagażnik.

Szeroki rozstaw kół i długi rozstaw osi FD mają zapewnić dobre prowadzenie. Klasyczne proporcje podtrzymuje także wyraźnie poprowadzona środkowa linia boczna. Pierwsze zdjęcia samochodu, choć jeszcze nieoficjalne, wskazują na pewne podobieństwo do wprowadzonej niedawno do sprzedaży Kii cee'd (oba projekty powstały w końcu w tym samym centrum projektowym Hyundaia w niemieckim Russelsheim). Z tym modelem, kompaktowy Hyundai będzie dzielił także te same rozwiązania technologiczne.

Jak widać, koreańska firma stopniuje napięcie związane z wprowadzeniem swojego nowego modelu. Nie ma się jednak czemu dziwić, podobnie jak dla Kii model cee'd, tak i dla Hyundaia  FD ma być strategicznym modelem na rynku europejskim, który ma pomóc utrzymać bądź nawet jeszcze zwiększyć szybkie tempo wzrostu tej marki. Aby jednak nie doszło do bezpośredniej konkurencji z cee'dem, kompakt Hyundaia będzie autem nieco bardziej stonowanym i statecznym.

Hyundai Motor Poland planuje wprowadzić FD na polski rynek wczesną jesienią 2007. Początkowo dostępny będzie jako pięciodrzwiowy hatchback, a następnie jako kombi.