Czy połączenie "pięćsetki" z "ideą Multipli" stanowi idealne rozwiązanie? Sprawdziliśmy to podczas wizyty w Centro Stile Fiat, gdzie sam Roberto Giolito dyrektor Fiat & Abarth Design przedstawił nam filozofię projektu "Nowy Fiat 500L".

Na początku była pięćsetka. Ulubiony samochód Włochów, który stał się milowym krokiem w rozwoju całego Półwyspu Apenińskiego. Nie tylko dzięki temu, że miliony ludzi mogło zaznać przyjemności podróżowania, ale także dlatego, że użytkownicy poznali magiczną sztukę ekwilibrystyki. Jak powiedzieli - już starsi - mieszkańcy Turynu, wyjątkowością tego auta było to, by w tak niewielkiej przestrzeni przyczynić się do poprawy sytuacji demograficznej we Włoszech. Podobno się dało, a pracownicy Fiata wykorzystywali to nawet w swoich reklamach.

W 2007 roku nadeszło nowe. Wzorowany na klasycznym modelu 500 zagarnął serca stylowej, mieszczańskiej klienteli,  którzy cenią sobie wolność, niezależność i własny styl. W tym wszystkim pomagała możliwość personalizacji, dzięki której mogliśmy dostosować auto do własnych potrzeb i oczekiwań.

Fiat 500L Foto: Onet
Fiat 500L

Kolejno później pojawiły się wersje CC, Abarth i Abarth CC. Teraz nadchodzi kolejna odmiana - rewolucyjna.

Człowiek, który odpowiada za linię 500 i Multipli - choć wydaje się to zupełnie niepojęte, by oba te samochody wyszły z wyobraźni jednego projektanta - stworzył nowe, lepsze dzieło, które powiększy rodzinę pięćsetek o literkę "L". Niezwykłe eL, wielkie nie tylko w pisowni.

Wielkość tkwi w "eLce"

- Nowy model może być określony jako projekt o "otwartym źródle", zdolny do zbierania unikalnych doświadczeń i łączenia ich w całość, w idee pojazdu któremu nie można się oprzeć. 500L prezentuje zdolność Fiata do stworzenia czegoś najlepszego z różnych składników tej interakcji, którą zdefiniowałabym jako "płynną", w najbardziej kreatywną i aktywną w tego słowa znaczeniu - mówił o swoim najnowszym dziele Roberto Giolito, dyrektor Fiat & Abarth Design.

Innymi słowy to samochód, który łączy urodę i styl klasycznej pięćsetki z pojemnością Multipli.  Nowy model wkroczy w segment MPV lub UAV (Urban Activity Vehicle).

- 500L jest projektem, który idzie zgodnie z duchem czasu. Jest przyjazny dla otoczenia i wpisuje się w wymagania dzisiejszego świata.  Pełna personalizacja pojazdu daje poczucie wolności i radości z podróży i jest zgodny z aktualnymi trendami - dodał Giorgio Neri, dyrektor marketingu 500L.

Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży w ostatnim kwartale 2012 roku.