Fiat Oltre bazuje na płycie podłogowej zapożyczonej od należącego do Fiata, Iveco. Ma 4,87 m. długości, 2,20 m. szerokości i 2,05 m. wysokości. Kanciasty kształt napędzanego na obie osie Oltre definitywnie nawiązuje do amerykańskiego Hummera.

Przód auta to kombinacja masywnego zderzaka, wyposażonego w równie masywne osłony podwozia. Z tyłu natomiast projektanci zmieścili jeszcze małą przestrzeń ładunkową. Do wysokiego Oltre może wdrapać się pięć osób. Między innymi dlatego, że auto spoczywa na ogromnych kołach (315/40) z kosmicznymi 26"calowymi felgami.

Koncepcyjna, włoska terenówka napędzana jest czterocylindrowym silnikiem diesla o pojemności 3000 ccm. "Agregat" Oltre ma także wtrysk paliwa common-rail oraz turbo, które zapewniają kierowcy do szalonej jazdy po pagórkach moc 182 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 456 Nm. Auto wyposażone jest w 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów z permanentnym rozdziałem mocy na wszystkie cztery "łapy". Bezproblemową jazdę w terenie zapewniają "szpery" dyferencjałów na obu osiach oraz dodatkowy "dyfer" centralny. I jest to samochód przeznaczony tylko do jazdy po bezdrożach. Mimo dużego motoru, maksymalna prędkość Oltre wynosi nie więcej niż 130 km/h.

Muskularny Fiat waży dużo... bardzo dużo. Całkowita, dopuszczalna masa pojazdu waha się w granicach siedmiu ton. Za to sporo może pociągnąć - maksymalne obciążenie podczas holowania wynosi aż 4,2 tony. Oltre także bez najmniejszej zadyszki poradzi sobie z kałużami głębokimi nawet do 1,5 metra i wysokimi na pół metra przeszkodami.

Wnętrze terenówki jest równie futurystyczne jak cała sylwetka Oltre. Pełno w nim przełączników, diod i innych podobnych urządzeń. Aby podkreślić bojowość Fiata zamontowano tak ogromne manetki kierunkowskazów i świateł jakie można spotkać w rowerach górskich. Całość zdobi skórzana tapicerka w biało-niebieskich odcieniach, sportowe fotele oraz duży monitor LCD umieszczony centralnie na środkowej konsoli. Jednym słowem mix zapożyczonego wnętrza z kabiny pierwszej wersji Hummera i tuningowo-kiczowatymi wstawkami.

Niestety Fiat Oltre pozostanie tylko modelem studyjnym. Szkoda, bo ciekawość ludzka sama wymusza porównanie w ekstremalnych warunkach włoskiego modelu z realistyczną amerykańską terenówką numer 1 w Stanach Zjednoczonych.