Zapewne atrakcją będzie Abarth 695 Tributo Ferrari – po raz pierwszy wystawiany w kolorze niebieskim Abu Dhabi i szarym Titanium. Jest to najszybsza drogowa wersja pięćsetki w historii, będąca owocem współpracy pomiędzy Abarthem i Ferrari uosabiając wspólne wartości, do których zalicza się pasja uzyskiwania najlepszych osiągów, sportowa dusza, uwaga zwrócona na szczegóły oraz włoski styl.

W ciągu ostatnich dwóch lat marki te rozpoczęły jeszcze bliższą współpracę, w wyniku której powstał Abarth 695 Tributo Ferrari, ekskluzywny samochód, który z jednej strony pozwala Abarthowi poszerzyć asortyment, wchodząc w ten sposób do segmentu luksusowych samochodów sportowych, z drugiej zaś oferuje klientom Ferrari mały, szybki samochód spełniający wszystkie wymagania dotyczące transportu, nie wyłączając tych związanych z praktycznym transportem miejskim. Ta numerowana i limitowana seria specjalna jest dostępna na rynku od lipca i ma już na swoim koncie ponad 1000 zamówień, z czego przeszło połowa pochodzi z krajów takich jak: Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Japonia.

Abarth, zachęcony sukcesem handlowym pakietów tuningowych (jeden na trzy Abarthy 500 modyfikowany jest przy użyciu oficjalnego pakietu tuningowego), prezentuje nowe pakiety „esseesse” do Abartha 500C. Zostały one zaprojektowane w celu poprawienia osiągów, przyjemności prowadzenia i bezpieczeństwa bez uszczerbku dla niskiego poziomu emisji spalin i zużycia paliwa. Na stoisku goście odwiedzający salon mogą podziwiać Abartha 500C „esseesse”. Model ten w idealny sposób obrazuje ducha tuningu realizowanego przez Abartha, który obejmuje praktyczne elementy i bezpretensjonalny wygląd. Zgodnie z tradycją marki i wymaganiami rynku samochody Abartha są mieszanką sportowego i eleganckiego wyglądu oraz bezpiecznej jazdy, lecz zawsze z zachowaniem sportowych osiągów. Prestiżowa scena Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie jest także okazją do ogłoszenia wprowadzenia na rynek, 5-biegowej manualnej skrzyni biegów w Abarth 500C w połączeniu z silnikiem 1.4 T-Jet o mocy 135 KM (przewidziane na trzeci kwartał 2011 roku). Pozwoli to Abarthowi 500C rozszerzyć ofertę o manualną skrzynię biegów, która ma trafić w gust użytkowników preferujących ten typ zmiany biegów, bardziej pasującą do ich stylu jazdy.

W ofercie Abartha 500C pozostanie również automatyczna skrzyna biegów „competizione” z funkcją zmiany biegów manetkami przy kierownicy.

Nie zabrakło również miejsca dla modelu Formuły Aci-Csai-Abarth, który w tym roku wziął udział w mistrzostwach zarezerwowanych dla tego jednoosobowego bolidu wyścigowego wyprodukowanego przez Tatuus z nadwoziem z włókna węglowego, silnikiem FPT Racing 1,4 Fire Turbo, który osiąga moc 180 KM, opartym na silniku zastosowanym w Abarth 500 Trophy, oraz przekładnią Sadev z sekwencyjną, 6-stopniową skrzynią biegów.

Ten jednoosobowy, wyścigowy bolid Aci Csai i Abartha ma doskonalić umiejętności młodych, utalentowanych kierowców do roku 2014, służąc jako rozbieg dla ich kariery w kierunku wyższych kategorii wyścigowych. Jest to następca kategorii Formula Azzurra, która w 2005 r. dała początek przedsięwzięciu Csai Young Drivers Project. Również w tym sektorze Abarth może pochwalić się długą tradycją, sięgającą lat 70-tych i 80-tych ubiegłego stulecia, kiedy to formuły Italia i Fiat Abarth rozsławiły imiona kierowców kalibru Michele Alboreto, Riccardo Patrese i Alessandro Nannini.