Od 15 do 19 kwietnia 2015 r. w Essen odbywają się targi poświęcone kolekcjonerskim samochodom i motocyklom Techno Classica 2015. Targi te stały się już jednym z najważniejszych wydarzeń tego typu na świecie, co roku odwiedza je blisko 200.000 gości.

Na wystawie obecna jest również marka Alfa Romeo ze swoim sugestywną prezentacją, która podkreśla autentyczne zamiłowanie marki do motoryzacji zarówno wczoraj, jak i dziś.

Absolutną gwiazdą zaprezentowaną w Essen jest nowa Alfa Romeo 4C Spider, wystawiana po raz pierwszy w Niemczech, a u jej boku pojawia się inny sportowy samochód również w wersji cabrio: fascynująca Alfa Romeo 1900 Sport Spider z 1954 roku, wyjątkowy egzemplarz zaprojektowany ponad 60 lat temu z zamysłem wykorzystywania w wyścigach samochodowych.

Na Techno Classica Essen 2015 prezentowany jest również model 1300 Sprint z1964 roku, ostatnia seria Giulietty Sprint, która może poszczycić się długą listą sukcesów na międzynarodowych wyścigach. Obok wspaniałego historycznego coupé, odwiedzający będą mogli podziwiać aktualnie produkowany model o tej samej nazwie, dzięki któremu słynna nazwa powraca w XXI wieku.

Dopełnieniem ekspozycji są inne dwa, aktualnie produkowane samochody: kompaktowa, sportowa Alfa Romeo MiTo oraz wielokrotnie nagradzana Alfa Romeo 4C, która już teraz stała się nowoczesną ikoną marki, wyrażająca esencję sportowego ducha, połączoną z zapierającym dech stylem i doskonałymi osiągami.

Sześć wyjątkowych samochodów, każdy ze swoją własną historią, ale wszystkie połączone jednym mianownikiem: od ponad wieku modele Alfy Romeo wychodzą poza koncepcję „funkcjonalnego środka transportu", oferując w zamian i zapewniając najprawdziwsze emocje.

Uwaga skierowana jest również na 1900 Sport Spider (1954), jeden z trzech ekskluzywnych samochodów należących do Muzeum Alfy Romeo prezentowanych na wystawie: w sumie, jest to jedyny w pełni sprawny egzemplarz tego modelu, jaki istnieje. Skonstruowana na bazie mechaniki 1900, z czterocylindrowym silnikiem z podwójnym wałkiem i mocą wzmocnioną do 138 KM, Sport Spider prowadzi się jak „nowoczesny samochód" o wysokich osiągach (maksymalna prędkość 220 km/h) i masę 890 kg, połączone z pierwszorzędną konstrukcją, począwszy już od tylnego zawieszenia De Dion i pięciostopniowej skrzyni biegów.

Stylistą opływowego i aerodynamicznego nadwozia jest Bertone: agresywny przód, szyba przednia niewielkich rozmiarów oraz subtelność linii są  najbardziej rozpoznawalnymi cechami estetycznymi.

Miejsce znalazło się również dla modelu 1300 Sprint, ostatniej serii Giulietty Sprint, która została wprowadzona na rynek w1954 roku przy okazji Salonu Samochodowego w Turynie. Sprint naznacza wejście marki z logo węża do kategorii kompaktowych coupé o wysokich osiągach. W zasadzie to właśnie Giulietta Sprint wykreowała ten segment rynku, a w szczególności nową pojemność - „1300". Giulietta odniosła natychmiastowy, bezprecedensowy sukces: ustanowiła nowe standardy w zakresie technologii i osiągów, dzięki którym zdecydowanie wyprzedziła konkurencję.

Silnik to czterocylindrowa jednostka z dwoma wałkami (rozwiązanie przejęte ze świata wyścigów) o pojemości 1.3 litra, wykonana w całości z aluminium (niezwykły fakt, jak na silnik produkowany w tak dużej ilości), która rozpędza samochód do imponującej, jak na owe czasy prędkości około 170 km/h.

Pod designem samochodu podpisał się sam Bertone, ale realizacją zajął się Franco Scaglione, który później stworzył Giuliettę Sprint Speciale, a w drugiej połowie lat 60., prestiżową 33 Stradale. Stylistyka Giulietty Sprint stała się ikoną włoskiego stylu: zwinna, szybka, niezaprzeczalna Alfa Romeo.

Giulietta Sprint to pierwsza „włoszka", czyli jeden z pierwszych modeli marki o żeńskim imieniu, który zdobył aprobatę miejskiej Klienteli klasy średniej i wyższej, widzących w Alfie Sprint symbol tzw. włoskiego „boomu ekonomicznego".

Sprint w wersji Veloce (80 KM, 180 km/h) zabłysnęła również w rajdzie Mille Miglia w 1956 roku, zdobywając jedenaste miejsce w klasyfikacji generalnej, wyprzedzając dużo większe samochody, jak również odniosła wiele zwycięstw na torach wyścigowych i drogach całego świata.