W tym przypadku ojciec rodziny będzie zadowolony bez niepotrzebnych spięć z żoną, która nie powinna zbytnio krytykować zakupu rodzinnego kombi, tylko „trochę doprawionego”
Wróćmy jednak do meritum. Pod maską „RS4-ki” drzemie 4,2-litrowa jednostka benzynowa V8. Produkuje ona aż 450 KM mocy (108,1 KM na litr) oraz 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 4000-6000 obr./min.. Takie parametry w połączeniu z szybką, dwusprzęgłową skrzynią S tronic o 7 przełożeniach i stałym napędem na cztery koła quattro mówią same za siebie. RS4 Avant może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 s, rozpędzając się po zdjęciu ogranicznika do 280 km/h.
By dynamicznie ruszyć z miejsca, można aktywować funkcję Launch Control – która tak zarządza sprzęgłem, by wystartować przy optymalnych obrotach oraz minimalnym poślizgu opon. Auto porusza się na 19-calowych kołach z oponami o rozmiarze 265/35. W opcji dostepne są „20-tki” 265/30, jak i węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które są lżejsze i zapewniają jeszcze skuteczniejsze hamowanie, nawet w porównaniu ze standardowymi perforowanymi tarczami o średnicy 365 mm z 8-tłoczkowymi zaciskami (przód). System ESP został wyposażony w tryb Sport. Można go też całkowicie dezaktywować.
Samochód zawieszono o 20 mm niżej niż standardowego Avanta i dodatkowo usztywniono. Do wyposażenia standardowego Audi RS 4 Avant należy system Audi drive selekt, który pozwala kierowcy na wybór jednego z trzech trybów: comfort, automatic i dynamic. Za dopłatą oferowane jest zawieszenie sportowe plus z układem Dynamic Ride Control (DRC) i sportowym mechanizmem różnicowym.
Pierwsze egzemplarze Audi RS4 Avant dotrą do klientów na jesieni 2012 roku.Ceny w Niemczech zaczynają się od 76 600 euro.