Nowa generacja BMW M5 powstała na bazie modelu F10. Można oczekiwać, że design nadwozia wersji produkcyjnej tylko nieznacznie będzie się różnił od konceptu.
BMW już potwierdziło zastąpienie 10-cylindrowej jednostki znanym już z BMW X5 M i X6 M silnikiem V8 M TwinPower Turbo. Średnie zużycie paliwa nowego M5 określane jest na 10,8 l/100 km, co oznacza 25 proc. oszczędność w porównaniu z dotychczasową generacją. W oszczędzaniu paliwa pomoże także dwusprzęgłową przekładnią z obecnego BMW M3 (M DKG Drivelogic) oraz systemem start-stop.
Pojazd otrzyma zmodyfikowane zawieszenie i mocniejszy system hamulcowy. Aktywny dyferencjał poprawi własności auta, ESP będzie można ustawiać w kilku wariantach. Nadwozie M5 ma elementy z aluminium i włókien karbonowych i chociaż jest ono większe od dotychczasowej wersji, to masa 1830 kg niewiele się różni od poprzednika.
Producent nie wyklucza spełnienia życzenia amerykańskich użytkowników, którzy oczekują także M5 z napędem na cztery koła.
Galeria zdjęć
BMW M5 Concept
BMW M5 Concept
BMW M5 Concept
BMW M5 Concept
BMW M5 Concept
BMW M5 Concept
BMW M5 Concept
BMW M5 Concept
BMW M5 Concept