Nowa generacja BMW M5 powstała na bazie modelu F10. Można oczekiwać, że design nadwozia wersji produkcyjnej tylko nieznacznie będzie się różnił od konceptu.
BMW już potwierdziło zastąpienie 10-cylindrowej jednostki znanym już z BMW X5 M i X6 M silnikiem V8 M TwinPower Turbo. Średnie zużycie paliwa nowego M5 określane jest na 10,8 l/100 km, co oznacza 25 proc. oszczędność w porównaniu z dotychczasową generacją. W oszczędzaniu paliwa pomoże także dwusprzęgłową przekładnią z obecnego BMW M3 (M DKG Drivelogic) oraz systemem start-stop.
Pojazd otrzyma zmodyfikowane zawieszenie i mocniejszy system hamulcowy. Aktywny dyferencjał poprawi własności auta, ESP będzie można ustawiać w kilku wariantach. Nadwozie M5 ma elementy z aluminium i włókien karbonowych i chociaż jest ono większe od dotychczasowej wersji, to masa 1830 kg niewiele się różni od poprzednika.
Producent nie wyklucza spełnienia życzenia amerykańskich użytkowników, którzy oczekują także M5 z napędem na cztery koła.