Rok po premierze na wystawie samochodowej w Paryżu w 2010 roku bawarski producent zdecydował się na produkcję krótkiej serii swojego kompaktowego modelu z napędem elektrycznym.

Elektryczne BMW serii 1 trafią na początku do klientów flotowych. Będzie to ostatni sprawdzian techniki przed zaplanowanym na 2013 rok debiutem elektrycznego pojazdu miejskiego Mega City Vehicle.

Kompaktowe BMW na prąd nosi oznaczenie ActiveE. Samochód napędza 170-konny motor elektryczny, czerpiący swoją moc klimatyzowanych litowo-jonowych akumulatorów. W odróżnieniu od elektrycznego Mini, BMW serii 1 ActiveE ma być jednak samochodem nadającym się do codziennego użytku.

Samochód ma tyle samo miejsc siedzących, co odmiany z konwencjonalnym napędem, pojemność bagażnika wynosi 200 l. W Mini E mogą podróżować tylko dwie osoby – przestrzeń w drugim rzędzie kabiny pasażerskiej zajmują akumulatory.

BMW 1 ActiveE zapewnia bardzo dobre osiągi: od zera do 100 km/h rozpędza się w 9 s, prędkość maksymalna w celu uzyskania jak największego zasięgu ograniczono do 145 km/h. Dzięki temu na pełnym ładowaniu akumulatorów samochód ma przejeżdżać 160 km.