Nowe dwuosobowe auto sportowe Daihatsu nie ma już nazwy Copen. Producent dla odróżnienia nowej generacji zmienił literę C na K. Warto przypomnieć, iż koncept ze składanym dachem z 1999 roku również miał nazwę Kopen. Kolejne ewolucje to roadster D-X i D-R.

Wszystko wskazuje na to, iż obecna nowość jest bliska serii. Obecny design nadwozia już nie przypomina „jajka z okrągłymi oczami”. Przednia część nadwozia najbardziej zbliżona jest do ostatniej generacji Mitsubishi Lancera, chociaż jak wiadomo Daihatsu należy do koncernu Toyoty.

Nowy Daihatsu Kopen ma długość 3395 mm, szerokość 1475 mm i wysokość 1275 mm. Auto zachowało metalowy dach, który można złożyć do bagażnika za siedzeniami.

Auto napędzane będzie trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 0,66 litra, współpracującym z bezstopniowa przekładnią CVT.

Dotychczasowy Daihatsu Copen produkowany był przez 10 lat, a jego premiera odbyła się w 2001 roku podczas salonu samochodowego w Tokio. Produkcję zakończono w kwietniu 2012 r. Wersja europejska napędzana była silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1238 cm3 o mocy 87 KM. Najwięcej, bo ok. 100 egz. rocznie sprzedawał importer Daihatsu w Niemczech.