Delphi zaprezentuje szereg znaczących innowacji przeznaczonych zarówno do nowych samochodów, jak również do pojazdów, które dopiero w przyszłości wejdą na rynek. Koncentrując się na redukcji CO2 Delphi przedstawia kilka swoich rozwiązań.

Nowy system bezpośredniego wtrysku benzyny GDi

Delphi wprowadza nowy, wysokowydajny system bezpośredniego wtrysku benzyny GDi, który jest optymalnie dostosowany do coraz częściej stosowanego turbodoładowania i biopaliw. Jest to elastyczna i tania odpowiedź na globalny nacisk na redukcję emisji szkodliwych substancji, w szczególności CO2. Sercem jednolitego systemu GDi firmy Delphi – nazwanego Multec 10® – jest nowy wielootworowy wtryskiwacz, przeznaczony do jednolitych układów spalania lambda=1 i dostępny z opcjonalnym przygotowaniem strumienia dostosowanym do szerokiego wachlarza kształtów komory spalania i wymagań przepływu statycznego. Szeroki, liniowy zakres wtryskiwacza Delphi czyni system idealnym do zastosowania przy doładowaniu, gdzie wymagane są wyraźnie wyższe wskaźniki paliwowe przy pełnym obciążeniu, bez kompromisu na biegu jałowym. Testy wykazały, że jest to najcichszy iniektor na rynku. Nowy system GDi firmy

Delphi jest ukierunkowany na spełnianie dzisiejszych najbardziej wymagających wymagań emisyjnych – w tym SULEV i EURO 6 – bez ponoszenia kosztów dodatkowych urządzeń redukujących zanieczyszczenia w spalinach.

Common Rail dostosowany do Euro 6 i US Tier 2

Nowa wersja sprawdzonego systemu Delphi typu diesel common rail daje zgodność z Euro 6 i US Tier 2 Bin 5 bez kosztownych technologii wtryskowych wyższej generacji. Delphi jako pierwsza firma opracowała wtryskiwacz elektromagnetyczny, który rzuca wyzwanie wtryskiwaczom piezoceramicznym i jest pierwszą firmą wprowadzającą system sprzężenia zwrotnego dla silników wysokoprężnych. To była bardzo trafna decyzja strategiczna, która dała Delphi drugie w świecie miejsce w zakresie dostaw komponentów do silników wysokoprężnych. Nowy, 1,800 bar, system zostanie wprowadzony do produkcji w 2008 roku i znajdzie zastosowanie w wymagających aplikacjach spełniających Euro 5. Urządzenie będzie również zawierało liczne dodatkowe rozwiązania, głównie pod kątem jeszcze lepszej sprawności hydraulicznej i optymalizacji wtrysku: Wysokoprężne silniki wymagają doskonałej atomizacji i ukształtowania strugi paliwa. Wiąże się to z większą liczbą otworów – sześć albo siedem mniejszych otworów w naszym urządzeniu Euro 5, w porównaniu do pięciu lub sześciu otworów w urządzeniu Euro 4.

Nowy czujnik stanu akumulatora

Nowy czujnik stanu akumulatora Delphi pozwala na optymalne działanie akumulatora, umożliwiając zastosowanie większej ilości elektroniki, jednocześnie zapewniając wystarczającą moc podczas rozruchu silnika. Po zabudowaniu jako element aktywnego zarządzania akumulatorem pojazdu, może on również poprawić sprawność paliwową i wydłużyć życie akumulatora.

Czujnik stanu akumulatora Delphi mierzy dokładnie natężenie prądu (I), napięcie (V) i temperaturę (T), trzy parametry istotne do określenia stanu naładowania akumulatora (SOC = state of charge) i stanu technicznego (SOH = state of health). Korzystając z tych parametrów, monitor akumulatora Delphi uaktualnia w sposób ciągły stany SOC i SOH. Tradycyjne metody pomiaru natężenia prądu, napięcia i temperatury nie dawały wysokiego poziomu dokładności, zakresu pomiarowego i rozdzielczości, które można uzyskać dzięki monitorowi akumulatora firmy Delphi.

Nowa generacja radarów

Opracowywana jest nowa generacja czujników radaru, która ma zadebiutować w 2009. Są one przeznaczone do zastosowania w: adaptacyjnych tempomatach (z funkcją „stop & go”), autonomicznym wspomaganiu hamowania, identyfikacji pieszych i ostrzeganiu przed kolizją. Najnowsze czujniki radaru Delphi umożliwią lepsze działanie przy niższym koszcie. Nowsza generacja radarów ma szersze pole widzenia i daje urządzeniu jedno-radarowemu własności długo-, średnio- i krótkodystansowe, eliminując tym samym potrzebę stosowania kilku czujników. Wiązki są skanowane elektronicznie, tak aby dać lepsze właściwości, większą niezawodność i zmniejszone koszty w porównaniu do radaru skanowanego mechanicznie. Wielofunkcyjny czujnik jest jednocześnie mniejszy, a tym samym zajmuje mniej miejsca i waży mniej niż konwencjonalne czujniki radarowe.

Fuzja czujników: sposób na wielofunkcyjność

Unikalne podejście Delphi wykorzystuje skalowalną architekturę, pozwalającą na uzyskanie dowolnego zestawu parametru przy wykorzystaniu stosowanego przez producentów samochodów wyposażenia. Ponadto, pojedyncza kamera również ułatwia wyposażenie pojazdu dając jednocześnie funkcjonalność wielosystemową. Zmniejsza się w ten sposób liczbę dodatkowego wyposażenia, które trudno umieścić na ograniczonej powierzchni szyby przedniej. Aby dalej zwiększyć efektywność urządzeń aktywnego bezpieczeństwa, Delphi łączy swoje urządzenia wizyjne i radarowe, przez co dąży do zwiększenia poziomu inteligencji i efektu synergii urządzeń aktywnego bezpieczeństwa.

Technologia Delphi progresywnego podwójnego obiegu przy stosowaniu R-152a

Delphi uważa, że umiarkowanie łatwopalny R-152a może być bezpiecznie stosowany przy zastosowaniu technologii podwójnego obiegu. Taki system utrzymuje R-152a całkowicie pod maską i z dala od przedziału pasażerskiego. Ponadto, taki system podwójnego obiegu wymaga mniejszej mocy silnika niż systemy obecne. W połączeniu ze sterownikiem systemu Delphi, może to dać 13 do 19 procent mniejsze zużycie paliwa przy pracy urządzenia klimatyzacyjnego – cenna oszczędność energii.

Bezhalogenowy kabel Delphi debiutuje w 2007

Nowy ultra cienki kabel ścienny, wychwalany za spełnienie wymagań braku halogenów, wspaniałe własności, trwałość, mniejsze rozmiary i możliwość ponownego przetworzenia, miał swój światowy debiut w modelu Toyota Tundra z roku 2007. Kabel posiada wspaniałe własności i trwałość, jest lżejszy i zajmuje mniej przestrzeni w samochodzie. Dodatkowo, skład materiałowy daje możliwość recyclingu po zakończeniu jego użytkowania.

Przyjazny środowiskowo proces produkcji kierownic

Delphi rozpoczęło nowy proces produkcji kierownic używając piankę poliuretanową, której technologia wytworzenia nie ma negatywnego wpływu na warstwę ozonową i jednocześnie wymaga użycia mniejszej ilości energii. Obróbka poliuretanu mająca na celu uzyskanie efektu tekstury jest bardzo istotnym elementem procesu produkcyjnego. Wdrożony w tym roku przez Delphi proces obróbki pianki poliuretanowej, stosowany przy produkcji kierownic do nowych modeli samochodów, jest unikalnym procesem trójwymiarowego modelowania komputerowego. Zastosowane mazerowanie powierzchni narzędzi roboczych eliminuje potrzebę stosowania narzędzi wzorcowych. Proces ten pozwala Delphi na wytworzenie narzędzi w czasie krótszym o 50 procent, a także przy zmniejszonych kosztach ogólnych o 50 procent.

Nowe złącza waflowe

Złącza waflowe są istotnym składnikiem architektury Elektrycznej / Elektronicznej (E/E) firmy Delphi, co pozwala na zminiaturyzowanie jej w pojeździe. Jest to szczególnie ważne w czasach, gdy przestrzeń jest w cenie. Te złącza wpływają znacząco na sposób w jaki systemy okablowania będą montowane w przyszłości, dając nowe możliwości automatyzacji procesu produkcyjnego.

Samochód koncepcyjny Delphi (hala 5.1 / A04)

Delphi zaprezentuje swoje zaawansowane technologie i rozwiązania innowacyjne na stoisku w hali 5.1/ A04). Aby przedstawić niektóre ze swoich osiągnięć technologicznych, Delphi wyposażyło samochód koncepcyjny w najnowsze zastosowania E/E. Prototyp Delphi EVE składa się ze obudowy wykonanej z plexi, która daje wgląd w architekturę E/E w środku samochodu i ukazuje zazwyczaj ukryte urządzenia, moduły i systemy E/E. Prototyp EVE prezentuje również złożone funkcje zapewniane dzięki E/E. W pełni funkcjonalny samochód jest stworzony z pomysłów – rzeczywisty pojazd zrodzony z wyobraźni projektantów samochodowych.